Wat kun je doen als je online een elektrische fiets hebt gekocht maar de accu er niet bij krijgt?

Ik had een elektrische fiets gekocht bij het Fietshokje, online. Die werd geleverd met een kapotte accu (werkte helemaal niet). Ik heb die teruggestuurd en een tijdje later terug gekregen. Ze hadden geprobeerd hem tot leven te wekken maar dat was blijkbaar niet gelukt. Na 100 meter fietsen viel hij telkens uit. Dus de accu opnieuw teruggestuurd maar nooit een nieuwe gekregen (ik betaalde de fiets in november 2021 en vandaag is 9 augustus 2022). De verkoper reageert op 1 van de 10 emails die ik stuur. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar. Ook geen fysiek adres (van de online verkoop, de winkels beweren telkens dat dat een totaal aparte afdeling is waar zij geen contact mee hebben). In die 1 op 10 emails is het antwoord altijd ontwijkend (bijvoorbeeld: 'U had toch geen 2de accu besteld?' [dus totaal irrelevant] of 'Ze zijn niet leverbaar' [terwijl je ze online kunt bestellen bij vele verschillende verkooppunten]...)
Ik heb hier in het verleden al proberen voor uitzoeken wat de mogelijkheden zijn maar die lijken er niet te zijn. Het enige wat ik zou kunnen doen is naar de rechter gaan maar dat gaat duizenden euro's kosten en nadat ik al duizend euro aan een advocaat zal hebben besteed en zij een uitnodiging ontvangen om voor de rechter te verschijnen zullen ze natuurlijk meteen een accu toesturen en op die manier de kous afwerken, en zal ik gegarandeerd de onkosten die ik heb moeten maken niet betaald krijgen, en evenmin de eindeloze ergernis over deze situatie vergoed krijgen.

1.1K
ronron1212
een jaar geleden
Ze staan er om bekend
https://www.vergelijkfietsenwinkels.nl/reviews/t-fietshokje/
ronron1212
een jaar geleden
Gaat het om een tweede hands fiets want onder de 1000 euro koop je niet veel

Antwoorden (1)

U kunt ze een brief sturen waarin u twee weken de tijd geeft om de accu gerepareerd te krijgen of een nieuwe te krijgen. Indien dit niet gebeurt wilt u de koop ongedaan maken. Zorg dat deze brief aangetekend aankomt voor bewijs. U kan dan het product terugsturen. In de link vind je een voorbeeldbrief en extra informatie.
een jaar geleden
ronron1212
een jaar geleden
@Castle het is een jaar geleden dat de fiets gekocht is gaat dat verhaal dan nog wel op?
Castle
een jaar geleden
@ronron1212 Ja want een fiets en accu hoort langer mee te gaan dan wat er hier wordt aangegeven. Zeker als de emailberichten al eerder werden verzonden. Er is recht op een deugdelijk product.