Iets besteld bij bol, vervolgens geannuleerd, geld teruggekregen, vervolgens alsnog geleverd, wat nu?

Ik had dus een bestelling gedaan bij bol.com en had daarbij gekozen voor dezelfde avond leveren (was op vrijdag), werd vervolgens vertraagd naar de maandag erna en kreeg uiteindelijk maandag een melding dat die geannuleerd was omdat de bezorgdienst het pakketje verkeerd had gesorteert en terug had laten sturen naar bol.com en daar stond ook dat ik mijn geld dus zou terugkrijgen. Dit was ook het geval, ik kreeg 2 dagen later netjes mijn geld terug. Maar ik kreeg dus net een pakketje binnen... en dat is dus het 'geannuleerde' pakket dat toch wel bezorgd is. Maar aangezien ik het geld al terug heb gekregen heb ik er eigenlijk niet meer voor betaald. Moet ik nu wat doen of is dit echt hun fout?

7.1K

Antwoorden (2)

Het is maar net wat je een fout noemt. Jouw bestelling zat al in het computersysteem en was (waarschijnlijk) niet te achterhalen of te verwijderen. Vandaar dat de bestelling toch is doorgegaan. Als je het eerlijk wil spelen, dan stuur je het pakket alsnog terug.
2 jaar geleden
Tuurlijk is dat hun fout, maar dat betekent nog niet dat jij daarvan mag profiteren. Als je het pakket houdt ben je niet te goeder trouw, want je weet dat het per abuis is bezorgd. Juridisch is het dus zo dat het moet teruggeven, alhoewel je daar ook weer niet alle moeite voor hoeft te doen. Je kunt een mail sturen dat ze het kunnen ophalen, of dat ze je een bon sturen voor de retourzending. Mijn ervaring is overigens dat ze, als het om niet meer dan een paar tientjes gaat, dat wel veel moeite vinden. En je het dus mag houden.