Is dit een manier van oplichting op Marktplaats?

Ik heb een product op marktplaats te koop staan en ben akkoord gegaan met het bod. Hij vraagt de advertentie op gereserveerd te zetten. Dat heb ik gedaan en gevraagd wanneer hij hem wil komen ophalen. Dat zou hij mij de volgende dag laten weten. Ik hoor die dag niets, dus stuur nogmaals een bericht en of hij nog interesse heeft en of hij hem komt halen. Afgesproken dat hij hem in de avond komt ophalen, maar hij vraagt vervolgens niet naar een adres en laat rond het afgesproken tijdstip niets horen. Is dit oplichting of niet en wat heeft deze persoon hier aan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Soms tref je een beter of goedkoper artikel op Marktplaats. Waarschijnlijk heeft de koper van z’n koop afgezien om een of andere reden. En heeft hij niet het fatsoen gehad dit even te melden. Er is dus geen sprake van oplichting. . Marktplaats: Het komt soms voor dat de (ver)koper niet meer reageert. Dit is bijvoorbeeld mogelijk na het uitbrengen van een bod of het versturen van een bericht. Op Marktplaats zijn biedingen niet bindend. We kunnen (ver)kopers daarom niet verplichten om te reageren. Het kan natuurlijk ook dat de (ver)koper geen interesse meer heeft en daardoor niet meer reageert. Uit ‘10 frustraties op Marktplaats’: je maakt een afspraak met de koper om iets op te laten halen, gefeliciteerd! Alles wordt in de details geregeld… komt de koper uiteindelijk niet opdagen. Zonder tegenbericht.

Toegevoegd op 16 oktober 2020 06:52: bron
Bronnen:
https://mevrouwtok.nl/2019/02/19/10-frustr...
https://help.marktplaats.nl/s/article/de-v...

Dit kan een vorm van oplichting zijn. Jij bent dan echter niet het primaire slachtoffer. Scenario: De koper is eigenlijk geen koper maar zelf verkoper. Hij doet zogenaamd alsof hij jouw product koopt, zodat anderen niet meer in staat zijn jouw product te kopen, en het dus van hem moeten kopen - daarom vroeg hij ook nadrukkelijk of jij jouw product op 'gereserveerd' wilde zetten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100