Kan je deze schoenen wassen in de wasmachine?

Ik werk in de zorg dus het is nogal fijn als je de schoenen in de was kan gooien. Ik kan alleen niet vinden of deze daarvoor geschikt zijn, weet iemand dan?

Picture for question
2.7K

Antwoorden (2)

Je kunt je schoenen prima in de wasmachine doen, behalve als ze van leer zijn.Stop je schoenen niet in de wasmachine voordat de veters er uit zijn. Veters worden namelijk niet goed schoon als ze in de schoen blijven zitten. Zorg dat je witte veters niet in dezelfde was stopt als je schoenen gekleurd zijn. Stop witte veters in een kussensloop of speciaal wasnetje bij de witte was en gebruik dan een normaal wasprogramma om ze schoon te krijgen. Heb je gekleurde veters gebruik dan geen wasmiddel met bleek! Let op: stop veters nooit los in de wasmachine, anders kunnen ze vast komen te zitten in de afvoer.
Haal als het kan ook de binnenzolen uit je schoenen. Binnenzolen bestaan vaak uit meerdere lagen en als deze doordrenkt raken met water kunnen deze lagen van elkaar losraken bij het opdrogen. Hoe maak je een binnenzool schoon? De binnenzolen worden op den duur zwart door een combinatie van zweet en vuil van buitenaf. Dit krijg je weg door een mild sopje te maken van bijvoorbeeld babyshampoo of groene zeep. Met een doekje wrijf je daarmee zachtjes je binnenzolen schoon. Is de viezigheid hardnekkig maak dan een dikke pasta van water en bakpoeder (geen bakMEEL) en verdeel deze pasta over je binnenzolen. Na een tijdje wrijf je de gedroogde pasta eraf en neem je de zool nog even af met een mild sopje zoals hierboven beschreven.
5 jaar geleden
Mesh is een lichte, 3D-geweven stof die zeer luchtdoorlatend is. Schoenen van mesh zijn delicaat, dus je moet er voorzichtig mee omgaan. Je maakt ze schoon door met kleine beetjes wasmiddel te deppen en daarna met een vochtige doek voorzichtig overheen te gaan. Doe je dit te hard, dan kunnen de sneakers stuk gaan.

Je kunt ze ook eventueel in de wasmachine doen. Maar dit heeft niet de voorkeur. Doe het alleen als ze echt anders niet schoon worden. Stop dan geen andere spullen in de wastrommel, want anders kunnen de schoenen vast komen te zitten terwijl de machine doordraait. En dat is dan definitief einde verhaal van het schoeisel.
Amadea