Online betalen met een paysafecode/paysafecard in webshops is vrijwel niet mogelijk.
Je kunt wel betalen bij duizenden aanbieders van diensten op het gebied van games, social media, film en muziek. Maar dat noem ik niet echt online winkelen.

Ter vergelijking: er zijn wereldwijd zo’n 20 miljoen webwinkels, slechts in een paar duizend hiervan kun je diensten betalen met je paysafecode.

Met veel moeite heb ik een webwinkel gevonden:
https://www.workwear4all.nl/betalen-met-paysafecard

Let wel op dat je de kaart binnen een jaar opmaakt, zo niet dan wordt er € 2,- aan administratiekosten vanaf gehaald.

Als je je geld terug wilt
Je kunt het geld terug laten storten door Paysafe. De verwerkingskosten hiervan zijn € 7,50.
https://www.paysafecard.com/nl-nl/faq/terugbetaling-van-de-tegoed/
Gratis: via websites waar je geld kan inzetten op weddenschappen (bijvoorbeeld Unibet.eu) kun je betalen met je Paysafecard. Maak een gratis account aan en stort hier je saldo op door de 16-cijferige code in te voeren. Maak het geld daarna over naar je bankrekening.
SimonV