hoe geld terugvragen op aliexpress?

hoe kan je je geld terugvragen op aliexpress? ik heb één maand geleden een trui besteld en hij zou binnen 6 dagen binnen moeten komen. bij tracking zie ik dat het pakketje zelfs nog in China is. hoe kan ik mijn geld terugvragen of is er nog een kans dat het pakketje binnen zes dagen bij mij binnenkomt?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
18.2K
Utrecht
7 jaar geleden
Reguliere verzendingen (ervaring van Ebay) kunnen 4-6 op zich laten wachten, Dus het kan nog gewoon aankomen. Track&Trace werkt in mijn ervaring niet altijd even goed; dus dat de verzendstatus aangeeft dat het pakket nog in China ligt, zou ik niet voor waarheid aannemen.
Wacht het nog even af. En voor een volgende bestelling, eerst de retour en reclamatiemogelijkheden uitzoeken...

Antwoorden (2)

Ga naar je order-historie en kies voor "Open dispute". Aliexpress heeft de wind er goed onder, de leveranciers storten altijd je geld terug als de goederen niet aankomen. Dat zeg ik uit ondervinding.
7 jaar geleden
Edraket
7 jaar geleden
Een dispute kan je pas openen als de order is gesloten.
Bij de bestelling in de status waiting for delivery staat wanneer dat gebeurt.
Daar staat bijvoorbeeld:.
" Your order will be closed in: 34 days 14 hours 31 minutes"
Dus in dit geval kun je na 35 dagen een dispute openen en krijg je je geld terug.
Hier moet je alert op zijn want als je geen dispute opent krijg je niets.
Ik heb dit tweemaal geopend en tweemaal mijn geld teruggekregen binnen drie dagen na openen van het dispute.
escape
7 jaar geleden
Ik heb een andere ervaring, Ik heb een dispute geopend een paar dagen voordat de order gesloten was. En met succes, kreeg meteen geld terug, het was duidelijk dat de spullen nooit meer zouden aankomen. Ik blij, want het ging om 30 euro.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dag Escape, dat van die wind is inmiddels een ander verhaal geworden: ik bestelde een luxe drone en kreeg de armeluis-uitvoering. Mijn dispute werd op een lullige manier beëindigd en de verkoper reageert gewoon niet. Hoezo Buyer Protection?
Reken erop dat het best 2-6 weken kan duren. Soms heb je geluk en is het maar 2 weken, maar vaak genoeg kom je ook wel boven de maand uit.

De meest nette manier is om de verkoper eerst even een berichtje te sturen. Als dat niks oplevert, kun je inderdaad een dispute openen. Hier staat ook wat uitleg over AliExpress: https://www.geenverveling.nl/webshop-uitgelicht-aliexpress-hoe-werkt-dat-nou/