Mag een bedrijf mij een schikkingsvoorstel doen terwijl ik nog garantie heb?

Mijn videokaart (Nvidia GTX 670 DCII OC) is kapot gegaan en heb ik opgestuurd voor analyse en eventuele reparatie. De reparateur zegt dat de kaart kapot is en het voor hun niet de moeite waard is hem te repareren of te herplaatsen met een nieuwe (zelfde GTX 670) kaart.

Ze hebben mij een voorstel van €160.- gedaan terwijl mijn kaart ruim €300.- kostte! Mag dit en welke rechten heb ik? Uiteraard ga ik dit gierige bedrag niet accepteren.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je het bedrag niet gaat accepteren, waarom vraag je dan wat je rechten zijn? Je moet het zo zien. De 670 is nu (als hij nog zou bestaan) ongeveer die prijs waard. Als ze jou zouden willen compenseren zouden ze dus naar de winkel gaan en een 670 kopen voor die prijs en hem jou opsturen. Netjes toch? Jammergenoeg is deze er niet dus dat is geen optie. Sturen ze jou 160 euro op, kan je iets vergelijkbaars kopen.

Stel dat je wat tekort komt dan is dat nog reeel, je hebt immers ook 2 jaar van dat product gebruik gemaakt.

http://tweakers.net/pricewatch/310804/asus-gtx670-dc2-2gd5.html

Toegevoegd na 3 minuten:
Het antwoord is dus "Ja".
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat zou ik prima vinden, maar de kaart is officieel niet meer verkrijgbaar. Ik wil gewoon een kaart met even goede prestaties, het is niet mijn schuld dat ie kapot is gegaan...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan zou je moeten overleggen met de verkoper of je een 760 of Radeon R9 280 kan krijgen (die aardig in de buurt zitten qua prestaties).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://tweakers.net/categorie/49/videokaarten/aanbod/#filter:q1bKL0pJLXLLTM1JUbJSKijKzCpW0oEIBucXlQDFEouT4SIFqcmeQHW6hjpKBYnpqcGZValKVoYGBjpKxUApt8ycktSiYiWraiUjIxBZlpijZBWtZGZkYKAUW1tbCwA Vergelijkbaar met wat uit jouw kast komt (gebruikte 670).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ga nu niet discussiëren over waarom ik geen 760 of R9 280 wilt (kort uitgelegd, de benchmarks zijn lager), maar ik ga wel onderhandelen en probeer er een GTX 960 uit te slepen. Bedankt voor je hulp in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bijzonder genoeg gaan die voor dezelfde prijs weg als 760's. Succes. Met de onderhandeling.