Als het goed is, bij geen enkele want het is verboden om levende dieren per post of als pakket te versturen.
8 jaar geleden
Rieneke1
8 jaar geleden
Waar kan ik dat verbod vinden?
Rieneke1
8 jaar geleden
Ik zie dat Postnl aangeeft geen levende dieren te versturen, terwijl ze het in de praktijk dus wel doen, vreemd!
Computoon
8 jaar geleden
Ja, inderdaad is dit verbod vermeld op de site van PostNL.
Zou de 'wormverzender' op het pakket vermelden wat erin zit? Ik vond echter nog een stukje van TPG Post (een van de oude namen van PostNL) uit 2003 op internet, uit Trouw: "Per post? TPG Post weet van niets
Van onze verslaggeefsters − 20/10/03, 00:00 AMSTERDAM - De krekelkoerier heeft geen vergunning nodig. Zelfs insecten per post versturen mag volgens de wet. Er hoeft niet op het postpakket te staan dat er levende dieren inzitten. Volgens de inspectie van de Dierenbescherming legt de wet voor het versturen van dieren de grens bij zoogdieren en vogels. .
Maar wat vindt de TPG-post ervan? Een woordvoerster haalt de huisreglementen erbij. ,,Krekels of sprinkhanen? Nee, dat mag niet. Wij bezorgen alleen bijen, bloedzuigers en zijdewormen'', leest zij voor. ,,Mits ze niet kunnen ontsnappen natuurlijk.'' TPG Post bezorgt volgens haar nog wel eens insecten, maar meestal gaat dat om post tussen laboratoria. ,,Wij versturen volgens ons beleid geen levende krekels. Dat doen misschien andere gespecialiseerde bedrijven?'' Van een krekelkoerier heeft ze nog nooit gehoord." Is PostNL strenger dan toen of wordt qua levende dieren meer toegestaan dan men op de site vermeldt? Pakketten met levende dieren versturen mag niet bij DHL, bij DPD evenmin en bij GLS ook niet (is op de respectievelijke sites te vinden). en dan heb je toch het grootste deel van de pakkettenmarkt gehad.
Bij livebait kan je pieren, meelwormen enz bestellen.

http://www.livebait.nl/
8 jaar geleden
Computoon
8 jaar geleden
Heb uit nieuwsgierigheid in de algemene voorwaarden van dat bedrijf gekeken om te weten te komen hoe of met welk bedrijf ze die versturen. Maar daar laten de voorwaarden zich niet over uit.
Rieneke1
8 jaar geleden
De pieren worden per post verstuurd: vandaag bestellen, morgen bezorgen.
Rieneke1
8 jaar geleden
https://www.baitshop.nl/verzendproces/?___store=default
Er zijn van die achenebbisj hondenfokkerijen die op Marktplaats adverteren en vermelden dat je de hond kunt komen ophalen, maar dat ze het dier ook thuis komen brengen. Je begrijpt dat de handel in levende dieren dan ook ten koste gaat van het dier.
Toch worden honden wel eens per vliegtuig vervoerd vanuit Amerika, Australië en Engeland, zonder dat de eigenaar daarbij aanwezig is. Dit betreft honden die moeten zorgen voor een verbreding van het genenpakket binnen een ras en deze vorm van uitwisseling is toegestaan. Uit andere landen zal ook wel gebeuren, maar deze uitwisselingsprocedure is mij bekend.
8 jaar geleden
Computoon
8 jaar geleden
Er zijn bedrijven die bemiddelen bij het versturen van dieren per vliegtuig, huisdieren maar ook dierentuindieren. Daar gelden strenge regels voor. Uiteraard worden ook de kleine dieren dan niet in een pakket gestopt. Het gaat op een verantwoorde manier.
Ivana
8 jaar geleden
@Computoon, ik wilde slechts benadrukken dat versturen niet altijd afkeurenswaardig is als dat op een correcte en diervriendelijke manier gebeurt. :)