Hoe kan het dat als ik iets uit China koop, er dan geen verzendkosten zijn?

Als ik hier iets in Nederland bestel, dan zijn de verzendkosten zo'n 3 euro. Maar nu koop ik iets uit China, en de website geeft daar geen verzendkosten bij. Hoe kan dit? Je zou denken dat die verzendkosten dan wel een paar tientjes kosten, maar schijnbaar niet.

Hoe kan dit? Of, hoe kan deze website winst maken? Het is ook niet alsof het product extra duur is gemaakt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K
Erna55
8 jaar geleden
De prijs is inclusief verzendkosten.

Het beste antwoord

De overheid in china, betaalt de kosten. Waarom zodat er een wereldwijde afzet mogelijk is . En dat Chinese bedrijven veel dingetje kunnen exporteren en dat er veel arbeiders bezig zijn . De gedachte er achter is eerst bestelt iemand iets kleins en goedkoop en dan steeds wat meer als het vertrouwen er is .Het is wel on eigenlijke concurrentie . Het blijft apart een van de laatste communistische landen met een super kapitalistisch systeem wat door een communistische overheid wordt geleid .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
tinus1969
8 jaar geleden
Bron? Klinkt onwaarschijnlijk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee , geen bron . Maar bijna alle Chinese webshop's leveren zonder bezorg kosten zelfs kleine goederen . Ja er is wel over gesproken in Europees verband ook de USA heeft opmerkingen over gemaakt maar tot nu toe gaat het gewoon door . De Chinese regering zou nooit officieel dit mogen toegeven . Net zo als wij zeg goed koper gas aan tuinders zouden leveren , nee we zijn er wel eens van beticht in Europees verband nee zulke dingen doen wij niet . Nederland heeft ook zo z'n streken op het gebied van belasting ontwijking voor bedrijven die alleen de holding hier hebben en de werk maatschappij elders .Dat is concurrentie vervalsing .