Is het legaal om in te kopen in China en te verkopen in Nederland?

Hallo, ik en een maatje van mij willen een webwinkel starten. Wij willen weten of het legaal is om in te kopen in China, en te verkopen via onze webwinkel hier in Nederland. Graag antwoord+uitleg. Bvd.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wij willen graag inkopen via een webwinkel in China en doorverkopen via onze eigen webwinkel in Nederland.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
SimonV
9 jaar geleden
Dat mag, dat doen heel veel webshops en winkelketens al... http://www.seoshop.nl/blog/inkopen-webwinkel-china-yiwu-cantonfair/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat heet handel, daar zijn we rijk mee geworden.
Reddie
9 jaar geleden
@Dragonaires , daar gaat de vraag dus helemaal niet over.

Antwoorden (1)

Dat mag zeker, mits je netjes belasting betaalt. Daar komen nog eens transportkosten en douanekosten (weet de officiële term niet) bij en die zijn vaak erg hoog.

Toegevoegd na 1 minuut:
Let wel op dat je geen imitatie spul verkoopt want dat is illegaal. Ook producten als valhelm en motorkleding zijn riskant, omdat deze producten een Europees keurmerk dienen te hebben.