Is het goed om streepjes te gebruiken in SEO titels?

Is het handig bij het verkopen van producten om in de titel van het product gebruik van streepjes te maken? bijvoorbeeld (merk) - (omschrijving) - (kleur) ? Of maakt het niet uit, of is het juist slecht?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Het maakt niet heel veel uit. Google zoekt op trefwoorden, niet op hele titels. Zorg er wel voor dat de trefwoorden duidelijk zijn. Er moet natuurlijk ook veel op gezocht worden.

Als je in de titel kunt kiezen tussen de woorden "kleren" en "kledingstuk", dan moet je kiezen voor kleren. Daar wordt gewoon meer op gezocht.

Bij je verkoop- argumenten gaat het niet om wat je zo goed doet, maar moet de vertaalslag worden gemaakt naar concrete voordelen voor je potentiële klant.

Een veelgebruikt voorbeeld is het kopen van een boor. Je boor kan het meest aantal toeren draaien wat je ooit bij een boormachine hebt gezien, maar is dat waar de klant op zit te wachten? Nee. De klant heeft behoefte aan een gat. Dat kan in een muur van gipsplaat zijn, maar ook een gat in een metalen plaat, een stuk hout of een betonnen vloer.

Het toerenaantal is dus niet relevant, hoogstens wanneer het alleen met dit kenmerk mogelijk is om bijv. door een betonnen vloer te boren. Onverminderd blijft het een ‘specificatie’ en een slecht verkoopargument. Een passend verkoopargument zou in dit voorbeeld kunnen zijn dat de boor zelfs door betonvloeren van 50 cm. dik heen kan boren.

Talk benefits, not features. Vrij vertaald: praat in klantvoordelen, niet in specificaties.