Wat als mensen niet betalen via marktplaats?

Ik heb laatst mijn mobiel verkocht. De man die mijn mobiel overkocht had te weinig geld mee. Wij hebben in vertrouwen tegen die man gezegd dat hij het resterende geld ook over mocht maken, maar ik heb nu het geld nog steeds niet. Weet iemand wat ik nu moet doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Weet u misschien wat ik dan zou kunnen doen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
stom dat je mensen tegenwoordig niet meer kunt vertrouwen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gefeliciteerd, u heeft kennis gemaakt met een (beroeps)oplichter. Klassieke truc, te weinig geld, maak het wel over, blablabla... Als je gegevens van de koper hebt, aangifte doen bij de politie.
Poet
9 jaar geleden
Heb je hem al gemaild met herinnering om het geld over te maken (nog eens je bankrekeningnummer erbij)?
Summo
9 jaar geleden
@evavaren zo algemeen gesteld ben ik dat niet met je eens. Vrijwel alle mensen zijn gelukkig nog wel ok en ook te vertrouwen. Alleen niet iedereen valt daaronder en dat is altijd al zo geweest. Dat is niet alleen nu aan de hand. In de middeleeuwen werden al handen afgehakt voor diefstal. Als ik een poppenhuis op markplaats aan een oude oma verkoop voor haar kleinkind is de kans nog wel redelijk dat ik de rest van mijn geld krijg (maar niet 100% zelfs daarbij niet). Maar bij een telefoon verkopen? Ook daar is niet niet iedereen oneerlijk verre van dat maar ik durf wel te gokken dat de oplichters zich eerder in dat segment bevinden.

Het beste antwoord

Er lering uit trekken, dat is het enige wat je nog kunt doen.
Het bedrag zal mogelijk zo klein zijn en de moeite enorm om daar nog iets van terug te krijgen, waarschijnlijk zal het nooit lukken wat je ook probeert.

Als je een mail adres hebt, kun je er een mailtje aan wagen maar verwacht daar niks van

Nooit meer zo doen dus
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankuwel