Welke domeinextensie is het beste alternatief voor .nl, is dat .net of .eu?

Ik heb keuze uit het volgende domeinnamen:

Www.keyword.net
Www.keyword.eu
Www.keyword+toevoeging.nl

De .com is niet beschikbaar net zoals de .nl.

Voor de Nederlandse markt en SEO, welke moet ik kiezen voor de beste resultaten, en onderbouw dit.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik kies in zo'n geval zelf de .eu domeinnaam. De .net staat meer voor een netwerk van een bedrijf of organisatie en de extensie valt in het publiek niet zo goed, de .eu is beter geaccepteerd. De keus keyword plus toevoeging .nl kan wel, ik gebruik het bij een landenwebsite en het land (keyword) wordt er goed uitgefilterd. De keus .eu of keyword plus toevoeging vind ik dus beiden even goed, het ligt dan aan je keword (product) wat voor jou het beste is. Is je product te specifiek Nederlands, zou ik voor de .nl gaan, anders voor het solo keyword .eu. In alle gevallen helpt natuurlijk een goede backlink strategie op het keyword zonder de toevoeging.

De beste keuze lijkt mij keyword+toevoeging.nl Als je namelijk kiest voor keyword.net of keyword.eu gaan heel veel bezoekers zich vergissen en keyword.nl intikken. Ze zullen in werkelijkheid dus op een andere pagina terecht komen en je zal heel veel bezoekers mislopen. Het ideale zou natuurlijk zijn dat je keyword+toevoeging.nl én keyword+toevoeging.eu én keyword+toevoeging.net én .... zou gebruiken. Dan loop je zeker geen bezoekers mis die zich hebben vergist.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100