wat kun je doen als je het niet eens bent met cookies maar wel de site wil bezoeken?

Toegevoegd na 18 uur:
Is een incognitovenster hetzelfde als het privacyvenster? Ik gebruik namelijk chrome.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Het niet accepteren van de cookies betekent niet dat je de site niet kan bezoeken. Wel is vaak bepaalde functionaliteit niet beschikbaar waardoor je geen volledig gebruik van de website kan maken. Een workaround rond dit dilemma is het surfen in de zgn "private mode" van je browser. Je accepteert dan de cookies wel, maar deze worden volledig gewist van je computer op het moment dat je de browsersessie afsluit. Dit in combinatie met het gebruik van een proxy zorgt ervoor dat er niet alleen geen rommel op je computer achterblijft maar ook dat ip adres en dergelijke niet voor de website eigenaar te achterhalen zijn.
Als je dit soort toeren niet wilt uithalen is het heel simpel: accepteren van de cookies of accepteren van een kreupele website.
De hele wetgeving omtrent de cookies is hierdoor een volstrekte lege huls.....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vaak zie ik niet hoe je de cookies niet kan accepteren. Hoe zit dat?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Simpelweg door op het kruisje te klikken dat rechtsboven in de pop-up staat. Web eigenaren gaan er gemakshalve maar vanuit dat je de cookies toch wel accepteert en inderdaad....de meeste mensen doen dat ook klakkeloos....helaas.
Dit geeft wel aan hoe kreupel de regelgeving hieromtrent is