Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom komen er 5 euro kosten bij als je via de creditcard besteld op de website van H&M?

Ik wil een trenchcoat kopen voor mijn nichtje, er is 50% korting op en als ik via de creditcard wil betalen komen er 5 euro kosten bij, maar ik weet niet waarom, want bij de acceptgiro, maandfactuur en H&M rekening komen er geen 5 euro kosten bij. En als je via de maandfactuur besteld, en je betaalt dus pas later maar je hebt het allemaal al opengemaakt om te passen en het past niet, kan je het gewoon teruggeven aan de H&M winkel en hoef je dan ook niet te betalen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
984
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je tweede vraag kun je gewoon vinden op de website, de kleine lettertjes lezen dus onder voorwaarden etc. Waarom niet gewoon met een acceptgiro?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Creditcard maatschappijen rekenen extra kosten aan de ondernemer voor de betalingen.
Dit kan de reden zijn.

(Al zijn de kosten vaak niet meer dan tussen de 1 en 3 % van het totale aankoopbedrag)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De creditcardmaatschappij betekent kosten voor een transactie aan h&m en die kosten berekenen ze door aan jou. Vervelend, maar niet ongebruikelijk.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Om het gebruik te ontmoedigen. Uiteraard zijn kosten voor h&m echter dat zal niet meer zijn dan €0,50 per transactie te betalen aan de maatschappij. Echter de interene administratie kost arbeidstijd en dat moet ook betaald worden. Dat redden ze weer niet met die €5,00. Daarom zoveel mogelijk op dezelfde wijze.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding