ikzelf heb online wat besteld en het via paypal betaald de verkoper zegt dat hij de betaling nooit heeft ontvangen wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Begin al eens het gedetailleerde overzicht naar 'm op te sturen wat je online via je paypal account kan opvragen. Daarin staan ook bedragen, email en datums. Kijken wat ie daarop zegt.

Antwoorden (2)

Je moet even kijken in je Paypal-betalingsoverzicht. Als de status op "Voltooid" staat, kun je ervan uitgaan dat de betaling gelukt is. Als dat zo is, en de verkoper houdt vol dat hij geen betaling heeft ontvangen, kun je contact opnemen met Paypal. Er zijn twee mogelijkheden: er is iets niet goed gegaan bij Paypal, of de verkoper jokt.
10 jaar geleden
PayPal biedt kopers enige bescherming. Als jij het geld inderdaad goed hebt overgemaakt maar de verkoper het geld niet ontvangen heeft of beweert het niet ontvangen te hebben, dan kun jij waarschijnlijk je geld terugkrijgen. Let wel op het tijdsbestek waarin dit mogelijk is! Binnen 45 dagen dat jij de betaling hebt overgemaakt dien je de verkoper te laten weten dat er wat mis is (een geschil openen). Indien je hier geen bevredigend antwoord op krijgt van de verkoper moet je binnen 20 dagen na het openen van het geschil een claim indienen by PayPal. Zij bekijken de zaak dan.

Op deze pagina (inloggen nodig) kun je de zaak escaleren, indien nodig: https://www.paypal.com/nl/cgi-bin/webscr?cmd=_complaint-view&login_access=1392734312

Hieronder de details (belangrijkste delen gekopiërd van de PayPal website).

-------

Als een in aanmerking komend object, dat u online heeft gekocht, niet wordt geleverd of niet aan de omschrijving van de verkoper voldoet, vergoedt PayPal Aankoopbescherming het volledige bedrag (inclusief verzendkosten). PayPal Aankoopbescherming dekt al uw online aankopen wanneer u PayPal gebruikt.

Wat is een in aanmerking komend object? Alleen fysieke, tastbare goederen die per post kunnen worden verzonden en niet bij de wet verboden zijn, worden gedekt.

Wat komt niet in aanmerking? PayPal Aankoopbescherming geldt niet voor digitale licenties of bestanden, diensten en services, op maat gemaakte goederen, onroerend goed, voertuigen of vliegtickets. Ook privétransacties waarbij geld van persoon naar persoon wordt overgeschreven, of aankopen die persoonlijk worden opgehaald of afgeleverd, vallen niet onder PayPal Aankoopbescherming.

Wat moet u doen? Als u van Aankoopbescherming gebruik wilt maken, dient u binnen 45 dagen na betaling een geschil te openen. Dit geschil geldt voor de volledige prijs van het object; het bedrag moet met één transactie betaald zijn. Als er geen bevredigend antwoord van de verkoper wordt ontvangen, moet de koper het geschil binnen 20 dagen na indienen, escaleren tot een claim. Wanneer u dit doet, vraagt u PayPal een beslissing te nemen. We gaan de klacht onderzoeken en beslissen of deze voldoet aan de voorwaarden zoals beschreven in onze Gebruikersovereenkomst.