is yeal een betrouwbare veilingsite?

is yeal een betrouwbare veilingsite

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Elke bieding die je doet kost 1 credit à 40 cent.
Bij elke bieding gaat de prijs echter maar met 1 cent omhoog.
Dus bij een eindprijs van bijvoorbeeld € 10,- is er totaal voor 1000 credits = € 400,- betaald.
Heb je 50 keer geboden bij deze veiling, dan ben je € 20,- kwijt. Bij een gewone veiling betaal je niets als je niet de hoogste bieder bent.
Je kunt voor deze € 20,- wel korting krijgen op het product, maar daar word je ook niet blij van. Mocht je klachten hebben, dan maak je weinig kans door het ontbreken van bedrijfsadres, telefoonnummer en e-mailadres.

Het beste antwoord

Echt onbetrouwbaar kun je de site niet noemen. Zoveel reacties en winnaars op Facebook kunnen moeilijk fake zijn.

Maar mocht je klachten hebben, dan wordt dit lastig door het ontbreken van bedrijfsadres, telefoonnummer en e-mailadres.

Je kunt wel je geld verliezen:
Elke bieding die je doet kost 1 credit à 40 cent.
Bij elke bieding gaat de prijs echter maar met 1 cent omhoog.
Dus bij een eindprijs van bijvoorbeeld € 10,- is er al voor 1000 credits = € 400,- betaald.
Heb je 50 keer geboden bij deze veiling, dan ben je € 20,- kwijt. Bij een gewone veiling betaal je niets als je niet de hoogste bieder bent.
Je kunt voor deze € 20,- wel korting krijgen op het product, maar daar word je ook niet blij van.

Toegevoegd na 3 uur:
De veilingsite is dus wel onbetrouwbaar in de zin dat het een valse voorstelling van zaken geeft:
- een eindprijs is in euro’s in werkelijkheid 40 keer hoger dan vermeld staat
- het is geen veiling maar een biedsysteem waarbij je je geld kunt kwijtraken.
SimonV
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
In een reactie op de vraag schrijf je dat bedrijfsadres, telefoonnummer en e-mailadres ontbreken. Dat lijken mij hele goede redenen om een website te wantrouwen, ondanks de vele reacties en winnaars op Facebook...
SimonV
10 jaar geleden
Ja, ik zat er ook wat mee... enig wantrouwen is misschien op z'n plaats, daarom noem ik het ook "niet echt onbetrouwbaar". Zo lang alles goed gaat, geloof ik wel dat de winnaar z'n gewonnen artikel krijgt.
Het KvK-nummer staat overigens wel op de site.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het enige antwoord maar wel een goed antwoord Dank je wel