Hoe zorg ik ervoor dat mensen niet hun geld terug kunnen boeken naar hun rekening dmv paypal?

Dag,
ik ben van plan om een webshop te openen.
Ik wil hier over de gehele wereld digitale producten op verkopen.
Één van mijn betalingsmogelijkheden wordt dan ook de beroemde Paypal.

Als ik een product verkoop, en ik dus mijn geld ervoor terugkrijg.. is er een mogelijkheid dat de koper zijn geld terug kan boeken na het kopen...
Dat kan natuurlijk aan vele dingen liggen, maar één van die dingen kan ook bedriegen zijn.
Hoe zorg ik er dus voor dat mensen niet hun geld terug kunnen boeken naar hun eigen rekening na een voltooide betaalopdracht? Ik wil natuurlijk niet dat mensen even hun geld terugboeken en dan voor goed wegblijven..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"Als jij kunt bewijzen tegenover PayPal dat je daadwerkelijk het pakket hebt verzonden naar de betreffende persoon...". Ik moet dit dus kunnen bewijzen dat ik mijn product daadwerkelijk heb verzonden. Het gaat hier jammer genoeg niet om een product die ik kan ''opsturen''. Maar om een product dat ik op wereldwijd beroemde online games wil verkopen. Ik kan dus niet komen met een schriftelijk factuur. Dit zal ik dus verder moeten uitzoeken. Bedankt voor de reacties!

Antwoorden (2)

Je kunt het niet voorkomen dat mensen hun geld kunnen terugboeken. Dit is immers een van de speerpunten van PayPal. Echter moet het wel aannemelijk zijn dat het pakket niet is verzonden dan wel verdwenen is. Als jij kunt bewijzen tegenover PayPal dat je daadwerkelijk het pakket hebt verzonden naar de betreffende persoon, bijvoorbeeld door een verzendbewijs, dan zal PayPal het geld weer terug naar jouw storten en de rekeninghouder erop aanspreken. Er is dus over nagedacht, enige moeite vergt het wel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kan je daar wel een antwoord op geven omdat ik hetzelf toevallig laatst heb gedaan! Een bankoverschrijving via paypal is te storneren en bij een creditcard betaling is het mogelijk om een chargeback te doen. Dus erg veilig is het niet als mensen kwaad willen. Ook in het geval als jij als verkoper het dispute wint en dan is de verkopersbescherming van paypal een wassen neus. Toets op Google in paypal chargebacks en je zult talloze verhalen vinden.