Waar is een factuuradres voor nodig?

Ik vroeg me af, wanneer je een pakketje besteld moet je altijd je factuuradres opgeven. Ik heb echter nog nooit een factuur in de post gehad, ook als mijn bezorgadres anders is dan mijn factuuradres. Waarvoor is het factuuradres eigenlijk nodig en wat wordt er mee gedaan?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3.4K
SentWierda
3 jaar geleden
Vragen over factuuradres zijn ook gesteld op 10 september 2011 en 1 mei 2012.
Resp. 1. Wat is een factuuradres en alternatief adres? (met 3 antwoorden).
2. 'Bezorgadres' en 'factuuradres' (met 4 antwoorden).

Antwoorden (1)

Een factuur moet gemaakt worden bij een verkoop. Naam en adres van de koper. Als je iets besteld op internet wordt deze meegezonden of via email aan je verstuurd. Een factuur is verplicht voor de administratie van de verkoper.
3 jaar geleden
Pieterke
3 jaar geleden
Een Plus. En een factuur kan ook handig zijn voor je eigen administratie, Bovendien geldt een factuur tegenwoordig ook vaak als garantiebewijs.
HannekeJanssen
3 jaar geleden
De vraag gaat over het nut van een factuur adres....
ronron1212
3 jaar geleden
@HannekeJanssen staat er toch moet hemaakt worden is een wettelijke verplichting van de verkoper.
Pieterke
3 jaar geleden
@HannekeJanssen. Ik bestel heel vaak via internet en ik krijg altijd een factuur, hetzij per post, hetzij per e-mail. En dan kan een factuur handig zijn voor je eigen administratie.
Bovendien heeft ronron1212 duidelijk de reden van het sturen van een factuur uitgelegd.Het gebeurt dus voor het nut van de verkoper, die moet zijn administratie in orde hebben en kunnen tonen aan bijv, de Belastingdienst.