hoe stel koppel ik mijn domein aan mijn thuis ip?

ik heb een domein en wil dat die naar mijn thuis pc gaat. Hoe zorg ik er voor dat als iemand mijn domein inklopt ook op mijn pc komt en niet in mijn modem blijft hangen. dus: hoe forward ik de trafic door naar de specifieke pc?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

In jouw router moet je een port-forwarding instellen naar het interne IP van je PC. Meestal forward je 1 poort tegelijk; 80 voor een webserver, 25 voor een mailserver, 25565 voor minecraft, enzovoort. Hoe dat precies moet is bij elke router anders, zoek daarvoor een handleiding voor jouw specifieke router.

Let op dat bij veel providers je externe IP adres soms verandert. Dus je zult ook soms je DNS instelling van je domein moeten bijwerken (het A record).