Hoe koppel ik mijn wordpress aand mijn yourhosting domein? (meerdere vragen)

Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik me bezig gaan houden met websites maken. Ik heb een domein gekocht bij www.yourhosting.nl en wordpress Blog aangemaakt.

Vraag 1:
Ik heb al bij yourhosting voor de domein moeten betalen, moet ik nu ook nog eens bij wordpress voor mijn domein betalen? of is der een mogelijkheid om gratis de domeinen te kopellen?

Vraag 2: Ik heb een wordpress 'thema gekregen van een vriend. deze staat op de USB. Kan ik deze map nog importeren naar Wordpress? Op youtube kom ik bij de oudere versies van Wordpress een "ubload thema" scherm die ze nu niet meer hebben??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Hallo Gariban,

Leuk om te horen dat je bezig bent met een blog.
Het allerbeste is om een hosting bij je domein te nemen. Yourhosting bied dit ook aan. Voor 5 euro per maand heb je al een redelijk snelle hosting. Bij de gratis versie van Wordpress (dus via www.wordpress.com) kan je helaas niet gebruik maken van thema's.

Allereerst zou ik naar Yourhosting.nl gaan om een hosting erbij te nemen.
Daarna download je Wordpress via de officiële site. Deze pak je uit met WinRAR of voor de Mac gebruiker Zipeg. Vervolgens download je een FTP client waarmee je de Wordpress bestanden mee upload. Als allerlaatst kan je thema's op 2 manieren installeren, via FTP of de admin panel zelf. (zie voor uitleg. http://www.homepage-maken.nl/weblog/wordpress-theme-installeren-bewerken.php)

Voor alle overige vragen kan je het best terecht bij http://www.wphulp.nl/. Zij vertellen je tot het laatste stap wat je moet doen om een beginnende blogger te worden.

Succes met je blog!