Betaal ik invoerkosten als ik bij amazon.com met een kortingskaart betaal?

Ik wil een paar schoenen kopen op Amazon.com. Vaak zijn de invoerquoten erg hoog. Nu zijn de schoenen 50 dollar dus waarschijnlijk moet ik net wel invoerkosten betalen.

Nu zat ik te denken, als ik een kortingskaart gebruik is het totaalbedrag lager wat ik moet betalen. Moet ik dan nog steeds invoerkosten betalen?
Bij voorbaad dank voor jullie advies!

Toegevoegd na 56 seconden:
invoerquoten moet natuurlijk invoerkosten zijn

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja, officieel moet je dan invoerkosten betalen. Er wordt door de douane namelijk naar de verkoopprijs gekeken en niet naar de manier hoe je dit hebt afgerekend.

Nu is het wel zo, dat je geluk kan hebben, en dat je pakketje door de douane er niet tussen uit wordt gevist en dus ook geen heffing opgestuurd krijgt. Maar normaal gesproken moet je gewoon betalen.