Waar goedkoopste computeronderdelen bestellen?

Ik wil mijn nieuwe PC zelf samenstellen en in elkaar zetten, maar welke webshop is nou echt de goedkoopste als je alle onderdelen in een keer wilt bestellen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Maak een account aan op tweakers. Maak een wenslijst aan en laat tweakers berekenen welke webshop de goedkoopste is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan helaas nog geen thumbs up geven, Maar dit is een hele goede tip. Deze methode gebruikte ik om de goedkoopste onderdelen te vinden zoals hieronder beschreven.

Andere antwoorden (2)

Puur op de prijs lettend zou ik de goedkoopste onderdelen ophalen bij diverse computerwinkels in de buurt.
Ik heb onlangs een pc samengesteld waarbij ik bij mycom/computerland/informatique de componenten met de fiets ging ophalen. Bij alternate kon ik het goedkoopst een processor en geheugen(corsair 4GB voor €14,99) krijgen. Alleen voor alternate moest ik dus een ritje maken.
Uiteindelijk kwam ik toch wel goedkoper uit dan als ik alles bij een webshop zou gaan halen. Het scheelde ongeveer €20. :P

Toegevoegd na 6 minuten:
De geheugen was van het merk GeIL niet Corsair :P.
4GB DDR3 1600MHZ cas-latency 11
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan de onderdelen inderdaad goed tweakers.net vergelijken. Maar op de meeste onderdelen zit zo weinig marge op dat het vaak niet echt loont om bij andere te shoppen. Persoonlijk haal ik de meeste onderdelen via MyCom. Deze zit qua prijsniveau op onderdelen vaak bij de goedkoopste. Het voordeel wat ze nog extra bieden is een heel goed retoursysteem via de winkels! Dus niet schuilend op een industrieterrein achter een URL maar gewoon jongens die je face-to-face kan benaderen. De paar miskopen die ik heb gedaan in mn leven hebben hun allemaal netjes weer goed gemaakt. Daarnaast hebben ze ook nog eens snelle levering, geen leveringskosten en zijn de onderdelen goed verpakt.

Gr.

Ps. Tuurlijk shop ik ook wel elders online. Soms heeft een webshop echt een superkoop wat ik niet laat liggen. Maar wees ervan bewust dat goedkoop soms ook duurkoop kan zijn!