Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar moet ik op letten als ik via ebay spullen koop?

Ik zie de laatste tijd dat steeds meer mensen via ebay spulletjes kopen, en ik wil dat ook graag doen, maar helaas zie ik ook vaak dat mensen worden opgelicht. Dus heb ik het nooit gedurfd, heeft er iemand tips waardoor ik kan voorkomen dat ik wordt opgelicht?
En hoe zit het met betalen? moet dat altijd met paypal gebeuren? is dat wel veilig?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
829

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

eBay heeft een heel mooi feedbacksysteem waarbij je kunt zien hoeveel beoordelingen de verkoper heeft gekregen en hoeveel procent daarvan positief is. Als je bij een verkoper koopt met een hoge feedbackscore gaat het vrijwel altijd goed.

PayPal is een betalingssysteem. Als je een goed wachtwoord etc. kiest en je computer goed beveiligd dan is PayPal een veilig en eenvoudig systeem om betalingen te doen op Ebay. Je kunt je PayPal rekening ook koppelen met de rekening van je eigen bank. Bovendien biedt PayPal in veel gevallen een kopersbescherming (zie bron).

Veel plezier op eBay!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Koop bij een Powerseller. Dan ben je zeker dat je niet opgelicht wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding