vragen ze bij een grote paypal betaling nu ook om de code van de creditcard?

Als ik een redelijk dure bestelling wil afronden met paypal, vragen ze om mijn creditcard gegevens. Hier vragen ze niet om mijn pincode daarvan (die ik vergeten ben), maar doen ze dit wel als je op verder klikt? Of is er ook een manier waarop je helemaal geen creditcard gegevens hoeft in te voeren? Ik wil namelijk een bestelling van 306,- van topshop bevestigen, en dit geld wil ik overmaken naar paypal, om daar vervolgens mee te betalen (dit doe ik met ideal). Maar als ze in deze betaling om mijn pincode van mijn creditcard vragen, heb ik al dat geld voor niets gestort.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Lijkt me niet. Ik doe betalingen via paypal van 10 tot ov er 1000 euro's. Het geld gaat van mijn vaste bankrekening naar Paypal en dan wordt het overgemaakt. Om in te loggen voer ik mijn gegevens ( plus pincode in) en aangezien jij die niet meer weet vragen ze denk ik om een verificatie in dit geval een credit, maar kan ook een debit card ( als het logo op je bankkaart staat is het een debitcard) Maar de normale procedure is met je gewone inloggegevens. ( het geld moet er natuurlijk wel op staan, op Paypal) Misschien moet je even je ww. opnieuw wijzigen. Als je het geld over hebt gemaakt is het toch goed? Gewoon niet weer overmaken. Maar totdat jij je juiste gegevens niet hebt zal Paypal nooit geld overmaken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil nu uitchecken, en heb meer dan genoeg geld op m'n paypal acount staan. Toch geeft paypal (na het invoeren van mijn inloggegevens) aan dat ik m'n creditcardgegevens toe moet voegen... Ik zie daar het nut niet van in. Er staat toch voldoende geld op mijn pasje? en het idee van paypal is om om je creditcard heen te werken. Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen.
In principe werk je om je creditcard heen
op de manier die je het in gedachte hebt

is dit je eerste betaling die je via paypal doet ?

is je gewone rek gekoppeld aan de paypal tussenrek ?
dan zou het in principe betaald worden via je gewone rek

maar als het een eerste betaling is werkt dat vaak niet goed en duurt vrij lang pas bij meerdere keren werkt dat sneller kwestie van account upgrade

dus dan zou het inderdaad een goed idee zijn eerst via de website van paypal geld op je tussenrek te storten

liefst iets meer dan wat je moet betalen misschien dat er wel een overboeking bedrag gevorderd wordt

maar ik zou zeggen probeer eeste de creditcard betaling af te ronden
want als je de pincode later zou tegenkomt dan annuleer je dat gewoon dan is er niets aan de hand

wordt er niet om gevraagd stort dan ook geen geld
want dat is inderdaad dubbel op.