Hoe werkt een veilingsite? Hoe komt een veilingsite aan haar producten en hoe maken ze uiteindelijk winst?

Bijvoorbeeld:

http://www.bidson.com/nl/centveilingen/

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Eerlijk gezegd lijkt het mij een makkelijke manier om geld te verdienen.

In de eerste plaats is de waarde die bij de producten staat, meestal een stuk hoger dan de winkelwaarde. De inkoopprijs ligt natuurlijk nóg veel lager.

Maar dat is niet alles. Elke bieding kost 0.50 euro. De prijs van het product gaat dan een cent omhoog.

Tel uit je winst! Elke euro waarmee de prijs van een product omhoog gaat, levert de website dus (100 biedingen á 0,50=) 50 euro op. Als ik kijk naar de Asus Zenbook dan wordt er meer dan 50 euro geboden. Met dat ene product heeft de website inmiddels al ruim 2600 euro verdiend. Kassa! Bovendien moet je, naast de inzet van 0,50 euro per bod, het bedrag van het eindbod én de verzendkosten betalen. Kortom: een lucratieve handel (althans voor de eigenaar van de website)!
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

bedrijven kunnen hun producten aan het bedrijf aanbieden als ze overhouden.
maar voor het veilen houden ze een percentage van het het bedrag dat de klant betaalt.