wanneer moet je voor een post pakje tekenen voor ontvangst en wanneer niet ?

koop regelmatig spullen via webshops en de ene keer geeft de postbode pakjes gewoon zo af aan de deur en de andere keer moet ervoor getekend worden. waar ligt dit aan ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
15.6K

Antwoorden (2)

Dat ligt eraan of het pakketje aangetekent aan een persoon is.
Aangetekent betekent dat alleen, voor wie bestemd , het pakketje in ontvangts mag nemen.
Dat heb je altijd met een brief van de bank waarin je pincode zit.
Zulk post zullen ze ook nooit bij je buren afleveren of zomaar je brievenbus indoen.
En bij niet aangetekende post weer wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pincodes worden nooit naar je huisadres gestuurd, maar moet je ophalen met je legitimatiebewijs bij de bank of postkantoor. -1
Dat bepaalt de verzender. Die verzender kan dat ook laten afhangen van de waarde van het product. Als je een laptop bestelt via een webshop zul je moeten tekenen voor ontvangst, als je een muis bestelt via diezelfde webshop niet.
Verder is niet alle 'tekenen voor ontvangst' hetzelfde. Vaak is het voldoende als een volwassen huisgenoot tekent. Maar bij (bijv.) een toegestuurde bankpas of creditcard zul je altijd persoonlijk moeten tekenen. Ben je er niet, dan wordt het pakket mee teruggenomen en wordt een kaartje afgegeven waar je het pakket alsnog kunt afhalen. Je moet je dan legitimeren met een geldig legitimatiebewijs en dat nummer wordt ook vastgelegd. Uiteraard ook tekenen voor ontvangst.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
KLopt +
Al heeft mijn dochter van toen 8 een keer getekend voor een naaimachine die ik had besteld. Dat mocht natuurlijk eigenlijk niet, maar de postpakketjesmeneer, zoals die hier genoemd wordt, was hier al zo vaak geweest, dat hij het wel vertrouwd vond :-) (en ik was 'm dankbaar!)