Wat betekent het als er bij een webshop "bezorgadres" en "factuuradres" staat. Als ik met iDeal betaal, wat betekent het factuuradres dan?

Ik dacht dat dat alleen van toepassing was als je ter plekke betaalt. Of is dit heel iets anders?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
34.8K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als ik niet wil dat het factuur thuis binnen komt, is het dan erg als ik het bijvoorbeeld naar de albert heijn in de buurt stuur? of worden ze daar boos om?
Antoni
5 jaar geleden
Hier https://www.startpagina.nl/v/vraag/stellen/ kan je een vraag stellen, @jxinte!

Antwoorden (4)

Het bezorgadres is het adres waar het pakje daadwerkelijk naar toe gaat. Factuuradres is het adres van degene die betaalt. Dus als je een kadootje wil geven, is dit handig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ow zo, oke, maar het is dus niet zo dat ik dan bij het pakketje NOG een rekening krijg? Want ik betaal via internet.
Ritsuka
11 jaar geleden
dat is gewoon waar de 'kassabon' naartoe gestuurd word. Beetje lullig als je een kado geeft, en diegene ziet precies hoeveel het kostte.
Het factuuradres is het adres waar de factuur heen gaat. Het afleveradres is het adres waar het pakje feitelijk wordt bezorgd. Je kan het dus laten bezorgen op je werk ( als je weinig thuis bent bijvoorbeeld) De factuur wil je echter gewoon thuis hebben. Deze dient namelijk ook als garantiebewijs
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar als ik het via internet (iDeal) betaal? Krijg ik dan een factuur? Dat is toch een rekening (sorry ik ben hier niet thuis in)?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jazeker. De factuur is het papieren bewijs dat je betaalt hebt. Deze geldt ook als garantiebewijs. Dit staat dus los van de "kale" betaling via IDeal
Als je met iDeal betaalt, wordt er vaak nog een bevestiging van je betaling verstuurd naar het factuuradres.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, gewoon bij/in het pakketje toch? Tenminste lijkt me logisch toch? Onze post is hier nogal onregelmatig en chaotisch, vandaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet als je een apart factuur adres opgeeft. Als je een apart factuur adres opgeeft, wordt de betaal bevestiging naar dit adres verzonden.
Wat wil je doen? wil je dat zowel het pakketje als de betaal bevestiging naar hetzelfde adres wilt, vul je bij beide hetzelfde adres in.
Dit is met name voor bedrijven. Wij bestellen ook dingen voor klanten, die we bij hen thuis laten afleveren. Uiteraard is het niet de bedoeling dat zij onze inkoopfacturen zien. Bovendien moet, om de voorbelasting btw af te kunnen trekken, de factuur aan ons bedrijf gericht zijn.

Ook bij vooruitbetaling, en dat doe je via Ideal, kan het factuuradres dus afwijken van het afleveradres, en wordt dat vermeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, zo zit dat dus. Bedankt!!