ik zou een product op ebay.nl willen bestellen, maar hoe werkt dat?

ik heb nog nooit iets online gekocht, waar moet ik allemaal op letten dat het goed gaat? en moet je perse een account hebben van ebay? is er nog iets speciaals aan als het product uit Engeland komt?
kortom: veel vragen..

Toegevoegd na 4 minuten:
en hoe werkt paypal? is het veilig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6K

Het beste antwoord

Kijk even op computertotaal.nl en vul in het zoekbalkje ebay in. Er staat daar heel duidelijk uitgelegd hoe alles in z'n werking gaat. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede tip.
Directe link: http://computertotaal.nl/internet---netwerken/23200-workshop-kopen-op-ebay.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje voor de aanvulling, ik zit op een iPod dus kon geen directe link erbij zetten

Andere antwoorden (3)

Je moet een account hebben; je kan b.v mail krijgen van het verloop van de bieding en als je de hoogste bieder bent. Let eerst op de waardering voor de verkoper van vorige kopers. 100% tevreden is altijd goed, maar lees wat ontevreden klanten te melden hebben. Bij b.v. 10.000 verkopen zullen er altijd wat zeurders tussen zitten. Je kunt kiezen tussen "Nu kopen" en "bieden". Betalen naar het buitenland is soms wat moeilijker en ik laat het bieden vaak omdat de verzendkosten uit het buitenland erg hoog zijn, of niet eens worden vermeld of worden uitgesloten. Alleen als ik het zelf kan halen (binnen 1 uur) uit Duitsland bied ik soms mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou zeker niet met iets uit het buitenland beginnen
iets als bol.com is iets makkelijker en veiliger
als beginner zeg maar
en paypal is inderdaad erg gemakkelijk
maar om een werkend account te krijgen daar gaat soms wel een week of langer over
Dus als je dat al doet dan moet je die eerst aanmaken.
en daarna geld storten op die [paypal rekening en daar gaat ook wel even tijd over heem
pas bij een tweede of derde transactie gaat het direct van je rek afschrijven werken

succes
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Betalen naar het buitenland kan bijna altijd via creditcard als je die hebt, en dat werkt ookhet makkelijkst.

Paypal is een alternatief, vooral als je geen creditcard hebt of die niet wil gebruiken. Het duurt een paar dagen voor je het Paypal account werkend hebt, omdat ze eerst je bankrekening controleren. Bij Paypal kun je wel al direct een bankrekening koppelen, je hoeft niet eerst geld op je rekening te storten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kun je je paypal account (?) ook gemakkelijk verwijderen?
Je moet inderdaad een account aanmaken. En als je iets uit het buitenland besteld, let dan op of die verkoper wel naar nederland verstuurd. En bekijk de verzendkosten. Deze kunnen voor buitenlandse verzendingen vaak een stuk hoger zijn.
Succes!