Ik ben opzoek naar een water filter die fluoride uit het water haalt? Wie weet waar ik deze kan bestellen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb om eerlijk te zijn geen direct antwoord op je vraag, ik heb namelijk geen enkel idee waar zo'n filter te koop zou zijn. Ik vraag me alleen af waarom je een dergelijk filter zou willen bestellen? In Nederland wordt al sinds 1973 geen fluoride meer aan het leidingwater toegevoegd (zie het beste antwoord plus de reacties daarop in de vraag die ik bij 'Bron' vermeld ;)) Dus voordat je geld gaat uitgeven aan een (vermoedelijk) duur filter kun je beter eerst nagaan of er echt wel fluor in het water zit. Bronnen:
- http://www.goeievraag.nl/vraag/water-vol-sodium-fluoride-manier.61909

Antwoorden (1)

Ik heb het even voor je opgezocht en kwam op onderstaande site terecht. Daar staan diverse manieren om fluoride uit water te filteren, één daarvan is door middel van een 'reverse osmose'-systeem. Ik weet dat ze een OR-systeem bij (zee)aquaria gebruiken om onder andere kalk uit leidingwater te filteren.

De bovenste bron vermeld diverse filtersystemen, de middelste bron een stukje over reverse osmose en de onderste bron is gebaseerd op het zuiveren van water. (inclusief fabrikanten plus bijbehorende producten.)