Gezicht wassen met warm of koud water?

Ik hoor en lees verschillende dingen, maar is het nou beter om je gezicht te wassen met warm, handwarm of koud water? En verschilt dit nog voor in de ochtend en avond?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
7.5K

Antwoorden (6)

Als je koud water in de ochtend gebruikt, kan de eventuele zwelling van de oogleden een beetje afnemen. Dus dat is een voordeel. Verder is het puur persoonlijk wat je doet. Wat wel belangrijk is, is om na het gebruik van water, je gezicht in te smeren met een creme. Water droogt de huid uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor je huid is het volgens mij het beste om lauw water te gebruiken.

Nu was je je gezicht niet altijd alleen maar om de huid te reinigen, maar ook wel eens om wakker te worden (ijskoud!) of om je te ontspannen (warm) dus in dat geval ligt het aan de omstandigheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je savonds warm douched is het beste om naar het douche je gezicht met koud water te wassen.
dit is omdat met warm water je poriËn open staan en als je koud water wast dan sluiten poriËn zich.
hierbij voorkom je bijvoorbeeld puistjes of sneller schrale gezicht.
Ik doe dit iedere avond en moet eerlijk sindsdien heb ik geen puistje meer gezien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je 's avonds je gezicht wast met heet water maar ook weer niet te heet dan is dat goed voor je poriën en is beter dan dag\nacht crempjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lauw water is het aller beste voor je huid. als je jezelf met warm tot heet water wast dat maak je je huid stuk, en droogt je huid ook sneller uit. bij koud water niet, maar om s'avonds met ijskoud water je gezicht te wassen is niet echt prettig. lauw is het beste, omdat het tog noch wel wat warm is, en dus ontspanent is. natuurlijk zit er dat ook wat koud bij, en dat zet de poriën open, en werkt verfrissend. maar je moet je gezicht wel zonder zeep wassen, omdat als je je gezicht met zeep wast je alle kwade, maar ook goede bacteriën weg wast, en dood maakt. je moet nergens op je liggen je met te veel zeep wassen, want hoemeer zeep hoe vatbaarder je bent voor ziektes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
's ochtends handwarm water, erna lekker met koud water, heerlijk.
's avonds hetzelfde.