een tongschraper is bedoelt om helemaal achter op je tong de plak te verwijderen. Die plak die daar al heel lang zit is vaak de veroorzaker van de vieze lucht die sommige mensen uitademen. Die schraper moet echt heel ver naar achter (kokhalsneiging!) om zijn werk goed te doen. Een paar keer schrapen per keer is voldoende. Met een borstel krijg je dit niet goed voor elkaar door de vorm van de borstel en de te minimale hoeveelheid plak die je per schraapbeweging weg krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Met schrapen, haal je in een beweging de hele laag plak van je tong.
Als je poetst dan poets je er een deel gewoon weer in. Bovendien is je tong poetsen lastiger omdat hij niet stil wil blijven liggen en omdat hij te zacht is. Daarnaast is het bovenin erg gevoelig.