Zitten er nadelen aan regelmatig tongschrapen?

Ik heb een tongschraper. Die gebruik ik soms eenmaal per dag, soms tweemaal per dag.

Zitten er nadelen aan het vaak gebruiken van de tongschraper, of kun je zo vaak schrapen als je wilt?

Picture for question
13 jaar geleden
in: Mode
4.3K

Het beste antwoord

Je schraapt elke keer wat cellen af. Maar die groeien wel weer aan... Zo lang het niet zeer gaat doen, zou ik me niet druk maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb het ook en gebruik hem niet meer dan 1x per dag. Vaker is denk ik ook niet nodig, want er komt dan nauwelijks iets van je tong af. Dus in principe kun je net zo vaak schrapen als je wilt, maar is een beetje zinloos.

Op dit moment heb ik een zere plek op mijn tong en dan doet het behoorlijk pijn als je er met de schraper overheen gaat, dus dat is wel een nadeel ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor dat kan geen kwaad, je haalt bacterien weg de z.g. tongaanslag en dat is alleen maar goed.