Hoe kan ik mijn eigen haar vlechten?

Ik heb haar tot iets onder mijn nek, en dat is net iets korter dan dat bij mijn oren. Hoe vlecht je je eigen haar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.4K

Het beste antwoord

Gewoon een kwestie van oefening. Kijken in de spiegel werkt bij mij averechts, maar misschien verschilt dat per persoon. Als je haar te lang is om het onderste deel van je vlecht nog zelf te kunnen doen (we kunnen niet achter onze schouders komen met onze handen natuurlijk), kan je je hoofd zo ver mogelijk naar links draaien (niet kiepen, maar draaien, alsof je naar links kijkt, en zonder dat het pijn doet uiteraard) en je vlecht mee naar rechts nemen, en in de buurt van je rechterschouder het vlechten. Is het nog langer, dan ga je verder met vlechten vóór je rechterborst. Of andersom natuurlijk, als links vlechten makkelijker voor je is.
De reden waarom je je hoofd naar links moet draaien als je aan de rechterkant aan het vlechten bent, is omdat je vlecht anders teveel naar rechts hangt, en teveel trekt aan de rechterharen, wat pijn kan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je doet het zelfde als je bij een ander zou vlechten; pakt drie stroken, en dan vlechten, klinkt makkelijk ik weet het maar om je een tip te geven zet achter je ook een spiegel zo kun je precies zien wat je doet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je invlechten? of een gewone vlecht.

Ik deed het juist altijd met mijn ogen dicht. Ging automatisch. Als ik in de spiegel keek raakte ik juist in de war.
De enige tip is: veel oefenen. Dan gaat het steeds beter.
Zorg dat je haar goed geborsteld is zodat er geen knopen meer in zitten.
Als je wil invlechten dan moet je steeds kleine plukjes erbij pakken. Doe deze eerst goed omhoog zodat er geen "bobbels" ontstaan.
Probeer alles goed strak te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel simpel!
Je pakt drie stroken waarmee je wilt vlechten,dan vlecht je dus met die drie stroken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel oefenen want je krijgt er veel kramp in je armen van. Je kunt met deze lengte niet in één keer drie strengen pakken. Je pakt bovenop drie plukjes, vlecht 1 of 2 x en pakt daarna, vóór je een pluk over de andere legt er een klein beetje van het losse haar van de zijkant bij. Dat doe je tot je beneden bent. Er zijn 2 opties, als je de pluk van onder naar boven vlecht, krijg je een vlecht die "erop ligt", als je de pluk van boven toevoegt, krijg je een vlecht die "erin ligt". zie ook het voorbeeld met plaatjes, staat helemaal onderaan bij zelf invlechten
amigo
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
+1
amigo
13 jaar geleden
help!!! ik ben hier geheel nieuw sinds vandaag maar omdat iemand zo'n top antwoord gaf of een vraag van mij dacht ik bij deze vraag: laat ik ook mijn best doen voor iemand anders. Maar wat is jouw reactie? is dat die +1? en wat betekent dat? of moet ik op je plaatje klikken?