Haarprobleem (zie beschrijving)

Mijn natuurlijke haar is krullig. Maar ik föhn het altijd. Dinsdag en Zondag was ik mijn haar hellemaal en föhn ik het en donderdag en vrijdag doe ik alleen mij pony. Ik föhn bijna elke dag mijn haar. Misschien stel ik me een beet je aan, maar ik ga de deur NOOIT uit als mijn haar niet goed zit. En mijn vriendinnen zeggen ''wat maakt het een uit een dag krullen in je haar''. Maar mijn haar is niet krullig, het is ook erg pluizig, en met geföhnd haar zie ik er veeeeeeél beter uit. Maar nu komt mij probleem: als ik bijvoorbeeld ga fietsen, als het regent of het is buiten koud, dan wordt mij haar erg pluizig, golvend en begint het te krullen. Wat kan ik daar aan doen, Op school bijvoorbeeld moeten we buiten sporten, en als we gaan rennen wordt mij haar weer verpest. Kun je hier wat aan doen? Of moet ik het gewoon overleven? want ik zie er alleen goed uit met geföhnd stijl haar, anders zie ik er echt niet uit. Heeft iemand tips???
PLZ THNX :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.1K
Kimath
13 jaar geleden
zo vaak föhnen is niet goed voor je haar. Probeer eens een speciale anti-pluis shampoo.

Antwoorden (7)

Er zijn heel erg veel producten tegen pluizig haar, probeer die eens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent in een vicieuze cirkel belandt.

Je föhnt iedere dag je haar en dat maakt dat je haar heel pluizig wordt. De föhn droogt je haar namelijk heel erg uit. Doordat het pluizig is, ga je het weer föhnen en zo is het cirkeltje kompleet.

Het is verstandig om niet steeds je haar te föhnen. Er zijn heel veel middelen om krullend haar niet te laten pluizen.
B.v. pure amandelolie of producten met amandelolie erin.

Tip: Was je haar 1x per week met shampoo en spoel het 1x per week zonder shampoo uit. Doe de komende tijd om de week amandelolie in je haar en laat dit een paar uur intrekken. Was het zorgvuldig uit en laat het aan de lucht drogen. Zo voorkom je het pluizig worden van je haar en hou je wel mooie krullen.

Als je krullen niet mooi vindt, dan is het helemaal geen probleem om af en toe een keer je haar glad te föhnen of te stylen, maar doe dat dan wel met een goede beschermer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer de producten van swarzkopf eens
ze zijn wel iets duurder je gebruikt er minder van en je haar pluist niet meer en er zijn hele goede stylings producten van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede haarproducten gebruiken, laat je eens adviseren door de kapper. Hoe meer je je haar föhnt en steilmaakt, hoe droger het misschien wordt dus hoe pluiziger.
Als het regent of koud is, je capuchon opzetten.

En ik durf ongezien te zeggen dat het best meevalt hoe je eruitziet na het sporten - je vriendinnen hebben echt gelijk.
Je kan ook na het sporten gel of iets dergelijks in je haar doen natuurlijk ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent vast leuker dan je denkt met wat meer slag in je haar, of zelfs met krullen. De halve wereld is jaloers op mensen met krullen!

Als je een leuke slag in je haar hebt, maar het wel pluizig is, kun je er ook gelwax in smeren om het een beetje bij elkaar te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf ook veel last van pluizig haar, en wat je zegt inderdaad nog erger als het vochtig is buiten.
Ik gebruik zelf Frizz ease van John frieda. Daar heb je veeeeel producten van. Het is dan wel een beetje prijzig maar bij mij werkt het veel beter dan de meeste andere producten die ik toen toe had geprobeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb zelf hetzelfde probleem...
ik was het met andrelon krulshampoo en daarna andrelon veerkracht conditioner..
verder smeer ik het in met krulcreme en daarna kam ik het recht naar beneden en soms naar achteren.
met rennen buiten je haar in twee lage staarten doen werkt bij mij heel goed;) dan pluist het niet meer en kan je gewoon je haar borstelen en kammen. (ik met houte borstel, dan pluist het het minst)

hoop dat je er wat aan hebt...

succes!