Is het blonde lokje van Gerda Verburg natuurlijk of gebleekt/geverfd?

Weet iemand iets meer over dat lokje? Heeft ze dat altijd gehad? Wel of niet geverfd, en haar eventuele 'motief' indien geverfd. Bijv om op te vallen of herkenning. Ik weet het, een beetje onbelangrijke vraag maar ik vraag het me steeds weer af als ik haar zie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
2.3K

Het beste antwoord

in een artikel van de volkskrant

De witte lok in kastanjebruin haar geeft de minister een wonderbaarlijk soort glamour, zelfs als ze in een fleece sweater of te groot CDA-T-shirt opdraaft. Haar gezicht geeft dankzij die lok licht. De lok maakt haar aanwezigheid altijd positief, ook al moeten er bij wijze van spreken een paar miljoen varkens geruimd worden.

Hoewel, er zijn natuurlijk Nederlanders die de haardracht van de minister niet trekken. Een ‘raar mens’ met ‘merkwaardige blonde lok’, aldus een blogger op volkskrant.nl, en een andere blogger struikelt poëtisch over ‘dat rare lokje haar van haar’. Bij GeenStijl heet het een ‘sympathieke spuuglok’, wat het overigens helemaal niet is; een spuuglok is een met pommade volgesmeerd omgekeerd vraagteken op het voorhoofd van een rockabillyzanger.

Gerda Verburg heeft de blonde highlight al jaren, want ze is er vijftig jaar geleden mee geboren in Zwammerdam, bij Alphen aan de Rijn. Foto’s van de jonge politicus laten soms wat minder geslaagde kapsels zien; vooral kort haar stond haar slecht. (Interessant hoe bij vrouwen kort haar schreeuwt om een goed idee en extra aandacht, en bij mannen juist lang haar.) Het ietwat jaloersmakende aan het haar van Gerda Verburg, en aan alle natuurlijke schoonheden, is dat het werkt omdát het natuurlijk is. Faken heeft al snel een nepperig effect; zie de verfkunstige drama’s die de tv-kapster van Looking Good al jarenlang in Nederland aanricht. De minister van Natuur mag de naamgever van haar partij kortom op haar blote knieën danken voor een bijzonder blij en inspirerend kapsel.

Toegevoegd na 21 seconden:
Met andere woorden: het is niet natuurlijk

Toegevoegd na 15 minuten:
wel natuurlijk bedoelde ik natuurlijk (oeps)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huh? Volgens dit verhaal is het toch juist wél natuurlijk? (Wat me overigens verbaast, ik heb me altijd al afgevraagd waarom ze zo'n rare lok liet verven.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is wel natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry typfoutje

Andere antwoorden (4)

Het is natuurlijk. Sommige mensen hebben een plukje haar wat een andere kleur heeft. Bij haar is dat ook zo.
Ze is er gewoon mee geboren.
http://www.volkskrant.nl/archief_gratis/article1028108.ece/Gerda_Verburg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht dat ze een blonde lok had geverfd, dat blijkt dus haar normale haarkleur te zijn, de rest is geverfd. Zelf zegt ze hierover dat het een speling van de natuur is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan oorspronkelijk best natuurlijk zijn geweest, Maar inmiddels ziet het er onnatuurlijk uit, beetje namaak.

Jammer voor haar.
Is alleen maar mijn mening hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mijn weten is het natuurlijk. En ik denk ook dat dat heel goed kan. Mijn moeder (71 jaar) is al jaren helemaal grijs maar ze heeft een lok in haar oorspronkelijke haarkleur bruin :-). Staat wel apart.