Kun je een kledingstuk heel even in de magnetron doen om het sneller te laten drogen?

En bh's, is dat gevaarlijk met de ijzeren rand, ook als deze niet te zien is?

13 jaar geleden
in: Mode
21.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een keer per ongeluk een AH rookworst met verpakking erin gedaan. Metaal zag je niet, maar de kleurtjes die erbij kwamen wel en het begon te stinken.
Annswers
13 jaar geleden
Wat voor kleurtjes, mooie kleurtjes?

Het beste antwoord

Een magnetron maakt geen onderscheid tussen metaal wat wel en niet te zien is. Een beugel-BH in de magnetron leggen lijkt me daarom niet erg verstandig. Om kleren te drogen in zijn algemeenheid lijkt me een magnetron ook niet echt geschikt omdat deze allereerst het water heet maakt, wat uiteindelijk wel zal verdampen, maar op een kachel of radiator (met de thermostaat op 25) heeft meer effect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Jij ziet die rand misschien niet, maar magnetron stralen reageren er wel op.

Absoluut geen metalen voorwerpen in een magnetron verwarmen, dat vraagt om problemen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Annswers;

Ja dat is gevaarlijk, want de microgolfstraling van een magnetron 'ziet' dat metaal wel, dwars door de stof heen. Maar niet doen dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het niet doen, want zeker bh's zijn vaak (deels) van kunststof gemaakt, dat waarschijnlijk niet zo goed tegen hitte kan.
Als het sneller droog moet dan het bij een verwarming kan drogen, zou ik het gewoon even föhnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kans zit er in dat een kledingstuk in brand vliegt als je dat in de magnetron droogt. Een beha heeft behalve een eventuele beugel ook sluitingshaakjes van metaal, die je absoluut niet in de magnetron mag doen. Dus nee, dat kan niet. Gebruik dan een blowertje of föhn om met warme lucht het droogproces wat te versnellen.
Amadea
13 jaar geleden
Geen bh`s in de magnetron . die straling van de magnetron komt overal het zal wel voor eenmaal goed gaan .
Kleding in de magnetron drogen is helemaal geen goed idee .
Het probleem is dat de kleding begint te schroeien als je het te lang in de magnetron doet .
En als je het kledingstuk even in de magnetron doet dan droogt het niet dan krijg je het probleem in en uit de magnetron om het iederkeer te laten afkoelen terwijl het kleding stuk nog nat is .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij droogt kleding helemaal niet in de magnetron maar word het alleen verwarmd, om te drogen heb je veel lucht nodig... Het ijzer, zichtbaar of niet is gevaarlijk...

Ik denk dat als je iets sneller wilt laten drogen je het beste de fohn erop kan zetten... Of swinters op de verwarming leggen... of savonds in de was, ophangen voor t slapengaan en dan is er een grote kans dat ie sochtends droog is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kleren die je snel wilt laten drogen kan je beter warm of heet strijken. Kijk op het etiket hoeveel hitte het kledingstuk kan hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben je goed verzekerd je wil zeker een nieuw huis of dat geld

nee nu ernstig
ik zou dat niet doen
liever strijken als je niets anders hebt om aan te trekken
of een fan gebruiken
ook gevaar voor de buren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dan kun je hem veel beter even op de verwarming leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, dat kan. (Of 't efficiënt gaat, is een tweede...) Op voorwaarde uiteraard dat er geen metalen onderdelen in zitten, incl. sluitingshaakjes en dergelijke natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
NB Doe géén kleding in de magnetron, ook niet eventjes. Ik kom dit antwoord hier vaak tegen, maar het is ECHT niet goed voor je kleding. Het is prima om het kledingstuk heel kort (bv 10 minuten) in de droger te doen en vervolgens aan de lucht verder te laten drogen. Zo is het én veilig én toch sneller droog.
succes :)