Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb uitslag

wat moet je doen als je juist je benen hebt ge epileert
er er komen rode bolletjes op mijn been te staan
hoe zorg je er voor dat ze zo rap mogelijk verdwijnen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon even hoe ik het doe ;-). Ik epileer nooit eigenlijk. Ik scheer gewoon met het scheermesje van mijn man en gebruik gewone douchegel tijdens het scheren, en daarna een fijne vochtinbrengende creme. Nergens last van daarna, en supergladde benen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Gelijk na het epileren koude doeken erop leggen of onder een koude douche afspoelen.

Daarna insmeren met een milde bodylotion.

Doordat een epilady de haartjes eruit trekt, raakt je huid geïrriteerd. Het trekt vanzelf wel weg, maar kan soms dagen duren.

Voortaan gelijk met koud water kalmeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die rode bultjes kunnen ook ingegroeide haren worden.
Die rode bultjes krijg je ook als je veel tegen de haargroei in scheert.
En wat ik een keer gelezen heb, een theezakje natmaken en erop deppen ;)
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal helpt het om met een zacht scrub washandje de benen ligt te masseren. Dit helpt tevens tegen ingroeien van haartjes.
Mocht je toch nog rode bultjes krijgen dan is dit goed te voorkomen door direct na scheren (baby)zalf met zink er op te smeren.
Werkt ook goed voor de bikini lijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ergste is waarschijnlijk binnen het uur al weer verdwenen, de rest binnen twee dagen. ( uitzonderingen daargelaten) Als je regelmatig op deze manier blijft ontharen dan zullen de rode bultjes steeds minder en kortdurender zijn.
Ter verzachting kun je er idd één van bovengenoemde smeerseltjes op doen. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ook eventueel kan helpen is talkpoeder op strooien direct na het epileren.. Het verzacht en koelt af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien dat scheren beter werkt? Dan wel met een goede scheerschuim.
Ik heb weleens gehoord dat het aanbrengen van talkpoeder helpt, want het zijn irritatieplekjes. Maar daarmee verdwijnen ze niet rap, het verzacht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding