Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een verschil tussen scheermesjes voor mannen en vrouwen?

Ik heb de scheermesjes van mijn vriendje es bestudeerd maar ze zien er gewoon precies hetzelfde uit als de mijne, behalve dan dat de mijne roze zijn. Zijn ze gewoon hetzelfde, of zouden er toch verschillen zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
5.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (10)

De scheermesjes voor vrouwen zijn meestal duurder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Nou, dan heb je de prijs van mijn Gillette Fusion Power mesjes nog niet gezien....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lol 1+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hehehe
Volgens mij is de plaatsing van de mesjes qua hoek wel anders. Maar eigenlijk is het gewoon marketing.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Scheermesjes zijn exact hetzelfde. Maar een beetje marketing genie weet dat scheermesjes voor mannen zijn uitgevonden en op de markt zijn gebracht. Datzelfde marketing genie weet ook dat het vrouwen pas aan zal spreken als er een kleurtjes, geurtje of vrouwelijke reclame voor gemaakt word......verder verschil....nul, nada,noppes, niks!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kleur dus inderdaad.
Dit is al vanaf je geboorte bepaald dat je als meisje je leven lang moet doen met rose en als jongen met blauw.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De verpakking is wel degelijk anders...
Maar dan houdt het op...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een vrouwenscheermesje op die van mij gezet (gilette) en dan kom ik niet onder mijn neus, dus ja, anders ja
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De scheermesjes zijn exact hetzelfde qua productie. De houder is inderdaad anders. Net als de kleur verpakking en de prijs...

Uiteraard zit er tussen merken onderling een enorm groot verschil. Dit heeft te maken met de hoek waarin de mesjes staan. Evenals de schuine afvlakking van enkele millimeters op het mesje. Als deze niet goed is zul je de huid zonder twijfel open halen. En deze schuine afvlakking zitten zelfs op de dunste en scherpste mesjes...

En om een stapje verder te gaan. De mesjes die ik gebruik zijn van "Etoire". Maar deze moet je vooral niet op de huid uitproberen, want dan heb je een erg groot probleem qua verwondingen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik mis em even hoor, je hebt scheermesjes die je niet op de huid moet uitproberen? wat doe je er dan mee?
Geen verschil... Mijn refill mesjes passen ook op die van het scheermes van mijn vriendin...

Het is alleen niet aan te raden om dezelfde te gebruiken. Onze (mannen) haren die we over het algemeen scheren (kaak, kin) zijn stugger en harder als de haren die merendeel geschoren worden bij de dames (benen, oksels). Onze mesjes krijgen meer minuscule beschadigingen hierdoor... als een vrouw dan dit mesje gebruikt is er een hele grote kans dat ze irritatie krijgt...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
weer het zelfde liedje als bij de marketing van Cola Zero en Light... een voor jongens en een voor meisjes...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen verschil. Waarom denk je dat Gilette de laatste "Fusion" heeft genoemd?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding