Groeit je haar ook aan de onderkant of alleen vanuit de wortels?

En als dat zo is waarom moet je dan de dooie punten eraf laten knippen om het harder te laten groeien?

13 jaar geleden
in: Mode
3.7K

Het beste antwoord

Wanneer je gespleten punten laat zitten dan lijkt het haar niet te groeien omdat gespleten punten op een gegeven moment ook afbreken. Je haar blijft steeds de zelfde lengte behouden. Wanneer je deze punten wel knipt groeit het niet sneller maar wel gezonder, je haar groeit en wordt langer doordat je het breekbare gedeelte eraf knipt en je het haar de kans geeft om langer te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het haar groiet alleen uit de wortels.

Knippen doet je haar niet sneller groeien, het zorgt er wel voor dat je haren minder snel verder splijten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je haar groeit alleen vanuit de wortels. En je haar gaat niet sneller groeien als je er iets afknipt, dat is een fabeltje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja haar groeit niet aan de onderkant maar vanuit de wortel. De dooie punten zijn gespleten haar dat moet geknipt worden. Verzorging van het haar. Haar gaat daar niet sneller van groeien
13 jaar geleden
Als je de punten van het haar knipt, oogt het voller. Want die punten zijn het oudste deel van je haar, vaak een beetje versleten en dunner dan de rest. Knip je die weg, dan ziet het er weer beter uit - maar dit heeft dus niets met groeien te maken.
Anders zou er ook nooit iemand echt lang haar kunnen hebben.