Mijn jurkjes (wijde hals, gladde stof) glijden steeds van de kleerhangers af. Wat kan ik doen om dat te voorkomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
5.3K

Het beste antwoord

Ik heb een veel simpelere oplossing,die ik zelf al jaren toepas.

Ik zet de schouders vast met een knijper...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dan daarna strijken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed idee, +!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
strijken? welnee.......

Andere antwoorden (9)

Wikkel aan beide uiteinden van de kleerhanger een elastiekje.
Succes verzekerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit begrijp ik niet helemaal, kun je dit uitleggen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Briljant idee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie tip! Ga ik proberen! Elastiekjes voelen ruw aan en zullen het schuiven tegengaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Iris, gewoon een elastikje om weerzijden van het hangertje wikkelen. Steek de ene kant van het hangertje door het elastiekje, draai elastiekje een slag en haal het hangertje daar weer doorheen. Herhaal dit tot het elastiekje te klein geworden is om het er nog een keer omheen te halen. Doe dit ook aan de andere kant van het hangertje en succes gegarandeerd. A glijdt een elastiekje niet en B kan het ook als 'opstaand randje' fungeren waartegen je jurkjes blijven hangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt Roadrunner, is was ff laat met reageren, maar dit is precies wat ik bedoel.
Bovendien is een elastiekje stroef materiaal, waardoor de stof niet meer gaat glijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oké, bedankt allebei, ik ga het proberenen. +
Stukjes klittenband opplakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gladde stof is meestal ook kwetsbaar, dan zou ik er geen klittenband op los laten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me ook geen goed idee. Daar gaan je zijden jurkjes...
je kunt er van die buizen omheen doen die ze ook gebruiken om de verwarmingsbuizen
als je dit bij een paar hangers doet kun je die gebruiken voor de jurkjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt klerenhangers met materiaal aan de bovenkant wat ruwer (Of een soort plastic) is, waardoor je jurkjes blijven hangen op z'n plek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik bedoel is anders, dat zit al in de hanger verwerkt. Maar dat wat boven staat is ook handig!
Naast de briljante oplossing van het elastiekje kan je ook nog een tweede kledingstuk op het hangertje hangen over het jurkje heen, bv een bloesje of een jasje. Is het een jurkje met spaghettibandjes dan kan je de bandjes kruisen over het haakje van de hangertje heen. In veel kledingstukken zit overigens ook vaak al satijnen lusjes ingenaaid die je dan over het haakje heen kan doen.
Verder kan je, als je een oude fietsband (binnenband) hebt, reepjes van die fietsband knippen en die aan de bovenkant van het hangertje lijmen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kleding die van een kleerhanger afglijdt, plak op het uiteinde van de kleerhanger een pleister en je hebt er geen last meer van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik ook wel eens gehad: Na een tijdje gaat de pleister enigszins oprollen, en als je het eraf haalt hou je een plakkerige kleerhanger over. Telkens een nieuwe pleister eroverheen doen, en je kunt na een tijdje je kleerhanger weggooien.
als ik een wijde tuniek op een kleerhanger doe, glijdt die er ook af. maar dan hou ik het met een hand vast en doe ik er een vest overheen of een blouse
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan kleerhangers kopen met zogenaamde antislip erop, en anders kan je ze ook nog vouwen;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stukje pleister aan de uiteindenplakken