Hoe kan je het best je handen wassen?

Eerst zeep en dan water, omgekeerd of geen van beiden? En in welke volgorde je vingers enzo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.1K

Antwoorden (7)

Eerst met een ontsmettingsmiddeltje je handen insmeren. Daarna je handen insmeren met zeep en dan goed wassen, ook onder je vingernagels. Dan nog een half minuutje ja handen wassen met gewoon water. Afdrogen met papier (Zoals Edet Easypull enzo, niet met een handdoek). En dan als laatste weer een keer dat ontsmettingsmiddeltje gebruiken!

Klaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst je handen afspoelen met water. Dit doe je om het losse vuil eraf te spoelen. Nu de zeep gebruiken en altijd met lauwwarm water dit activeert de zeep het beste. Wrijf de handen goed in met zeep en dan doe je de vingers een voor een nog even de handen in elkaar wrijven afspoelen, kijken of ze schoon zijn anders nogmaals en dan afdrogen. Kijk wel even of de handen schoon zijn voor het afdrogen anders wordt de handdoek vies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
STAP 1. Spoel je handen eerst goed af met lauw stromend water
STAP 2. Was je handen 20 seconden met zeep (vuil en vet verwijderen)
STAP 3. Spoel met ruim voldoende water alle zeep goed af (zeepresten trekt bacteriën/virussen aan)
STAP 4. Droog je handen met een schone doek (voorkeur: wegwerp) en doe met de doek daarna de kraan dicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Water
zeep
wrijven (lang zal ze leven zingen. Dat is precies de tijd om wassing zinvol te laten zijn. - hoeft niet hardop- Doe je het korter, maak je bacterien alleen maar los, in plaats van hen te verwijderen.)
Goed naspoelen.
Afdrogen met een schone doek of tissue.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb het protocol opgezocht, die in de zorg gebruikt wordt succes met wassen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op elke manier, maar wel zonder er bij na te denken. Als je je druk gaat maken om zulke futiliteiten, loop je een prachtige kans behoorlijk gefrustreerd te raken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik je een blok zeep dan kun je je handen beter eerst natmaken om de zeep op te lossen. Bij vloeibare zeep vind ik het handiger om eerst mijn handen met die zeep in te smeren, alvorens ik water gebruik. Dat geldt zeker als ik erg smerige handen heb, bijvoorbeeld na fietsreparaties en
-onderhoud. Eerst insmeren van je handen met wat margarine helpt ook om het ergste vuil los te weken.