Als je elke dag een pak draagt (niet op het werk) krijg je dan meer aanzien, kansen en mogelijkheden dan zonder pak?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
3.6K

Het beste antwoord

Daar is ooit een onderzoek naar gedaan en wat blijkt; mannen die netjes gekleed zijn (in kostuum) krijgen inderdaad meer aanzien, men vertrouwd ze sneller en ze worden als sexy gezien door vrouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

sommige mensen denken dat andere niet..
misschien als je boven iemand wilt staan moet je een pak aan doen, op je werk, in de kerk als je daarheen gaat, bruiloften, begrafenissen en meer dingen.. maar als je bij je vrienden bent zou ik geen pak dragen .. tenzij je dat lekker vind zitten natuurlijk. want je moet dragen wat goed voelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je buiten je werk vaak in contact komt met mensen die pakken dragen, zou het antwoord wel eens ja kunnen zijn. Als dat niet zo is zou je met een pak wel eens vreemd aangekeken kunnen worden, en als buitenbeentje beschouwd, en dan is het antwoord nee
13 jaar geleden
Als de gelegenheid verwacht dat je in kostuum komt, moet je dat aandoen. Maar bij minder officiële gelegenheden kan je gewoon lekkere, maar nette vrijetijdskleding aantrekken. Als je dan een zakenrelatie, of zo iemand ontmoet zal het kontakt minder formeel zijn en soepeler kunnen verlopen. Voor later kan dat dan zeker meer kansen opleveren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alleen wanneer een pak bij jou past en je het op de goede manier draagt, dus niet patserig. en verder zal aanzien heel weinig te maken hebben emt een pak dragen of geen pak dragen. het gaat om wie je bent, wat je uitstraling is en wat je gedaan hebt voor anderen/voor de maatschappij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, niet. Een pak dragen moet op de juiste gelegenheden. Het allerbelangrijkste is dat er van jou vertrouwen uit gaat. Dat je sympathiek overkomt, relatievol, open. Daarmee krijg je kansen en mogelijkheden.

Ik het zat vertegenwoordigers gezien (dat was dan tijdens werk) met een prachtig pak, mooie auto, maar helaas een lege huls.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ervaring is dat als je netjes gekleed gaat, je vaak serieuzer wordt genomen en zeker op zakelijk gebied.
Als je bv een auto wilt kopen, moet je maar eens zien hoe verschillend je word behandeld. En er zijn wel meer voorbeelden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een pak straalt wel een soort status en professionaliteit uit. De eerste indruk van iemand wordt gemaakt in 30 seconden, en die bepaald meer dan de helft van het idee dat iemand over de ander vormt. Als je er dus goed gekleed uitziet, zal de ander meer respect voor je hebben.