Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat cupmaat B/C?

Ik heb bh's cupmaat B, maar die zijn eigenlijk net te klein, terwijl cupmaat C echt nog te groot is. Nou vroeg ik me af.. bestaat cupmaat B 1/2 ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

een ander merk wil ook nog wel eens verschil maken. Of een ander model. Kijk maar eens bij de betere lingeriezaak.

Toegevoegd na 32 seconden:
Ik heb nog nooit tussenmaten gezien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, dat niet, maar b of c zegt niet alles.
het is een combinatie met je omvangsmaat.
ga naar een lingeriezaak, en laat een medewerkster daar je opmeten, dan weet je je exacte maat.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
neem een cup B van elastische stof, dan past het wel. Een tussenmaat bestaat helaas niet... Stof van een sport beha is vaak wel elastisch genoeg. Ga gewoon even passen, dan vind je wel wat. Ik schommel zelf met afvallen momenteel tussen DD en F, dus dan leer je wel sjoemelen ;-) Succes ermee :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf heb ik wel eens ervaren dat wanneer bij een beha maat 75B te klein is, maat 70C wel goed past. Dus een cupmaat groter gecombineerd met een omvangsmaatje kleiner kan de juiste pasvorm opleveren.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
volgensmij is het b of c
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een tussenmaat heb ik nog nooit gezien, maar ik sluit niet uit dat er ergens een merk bestaat dat lekker eigenwijs is en het wel gebruikt.
Zoals al gezegd, tussen verschillende merken en verschillende modellen zit vaak ook redelijk veel verschil, dus het is de moeite waard om allerlei verschillende dingen te passen.

Maar wat vaak nog meer helpt, is wat uitproberen van verschillende getallen. Een 75C en een 80B lijken bijvoorbeeld behoorlijk veel op elkaar qua maat. Stel dat je nu een 75B hebt die net niet goed past, kan je dus ook een 70C en een 80A proberen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding