Waarom hebben oudere mannen meestal meer haargroei uit neus en oren dan jongere mannen?

je ziet bij oudere mannen de bossen soms uit neus en oren komen terwijl 30 ers nog nauwelijks last lijken te hebben van deze wildgroei

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
2.8K

Het beste antwoord

Vreemd genoeg is hetzelfde hormoon dat voor kaalheid zorgt, de oorzaak voor deze haargroei op andere plekken:
dihydrotestosteron. Echt iets bij mannen, dat verklaart ook waarom vrouwen daar geen last van hebben.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ai dan ben ik later de sjaak! bedankt voor de vroege waarschuwing :)

Andere antwoorden (3)

Ik vermoed dat het samenhangt met hormonale veranderingen, net als het feit dat mannen boven de 50 het haar op hun kuiten verliezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mmm.. geldt dit ook voor beenhaargroei van vrouwen?? In dat geval mag de 50 wel snel komen :)
Omdat het haar op het hoofd bij oudere mannen minder wordt en er dat toch ergens anders weer eraan moet groeien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat het geen verschil maakt.
ik bedoel na je pension stop je toch met uren voor de spiegel staan om te zorgen dat je er elke dag weer strak bij loopt.

gr