Heb heel veel last van eelt aan mijn voeten,heb nu een eelt schaaf met mesje gekocht.Maar hoe kan je dit het beste gebruiken!

eelt schaaf met mes,hoe gebruik je dit!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
22.1K

Het beste antwoord

bedenk dat eelt een functie heeft, dus haal niet teveel weg.
je kan eerst voorzichtig wat eelt wegschaven, en daarna je voeten mooi afwerken met een puimsteentje (nat), of een eeltrasp (droog).
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Niet! Ga toch naar een (goede) pedicure!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Direct na het douchen als de eeltlaag nog zacht is kun je het beste schaven. Doe dit echter niet te vaak, want dan komt het eelt in versterkte mate terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je had beter normale eeltschaaf kunnen kopen met die mesjes zijn gevaarlijk
maar goed , met je voeten n kleine 15 minuten in het water daar word de eelt zacht van en heel voorzichtig net als je kaas snijd laagje voor laagje met het mesje steeds recht op het eelt
voor een beter behandeling kan je ook een afspraak maken bij een pedicure ze kosten niet veel maar je voeten worden goed behandeld
om in de toekomst minder last van eelt te hebben kun je beter goede schoenen of slippers dragen
want eelt is een teken dat je voeten op een plaats te veel belast worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de pedicure zeggen ze altijd dat je echt niet zelf mag snijden in eelt dat kan infecties opleveren e.d. Dus... ik zou zeggen niet gebruiken.
Je kan ook van die speciale zakjes gebruiken waar je een uurtje in moet zitten met je voeten en daarna worden je voeten helemaal zacht. Of anders met van die cremes of een eeltrasp (ook dit vind ik vervelend maar dat is persoonlijk)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut niet snijden met shaaf of mesjes zoals mijn voorgangers al geantwoord hebben! En warm voetenbad met soda of Biotex en dan voorzichtig scrubben met een scrubhandschoen. Hiermee voorkom je verwondingen aan je voeten.
Als voetnoot wil ik toevoegen dat mensen met diabetes helemaal goed uit moeten kijken voor voetwondjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit kun je best zelf en een pedicure is wel duur.

Ga die eeltschaaf met mesje maar ruilen voor
een eeltrasp of een eeltsteentje.
Vroeger was dat puimsteen, maar nu hebben ze die
ook in ander materiaal.
Kijk maar bij het Kruidvat bij de voetproducten.

Voetenbadje nemen.
Daar hoeft geen duur spul in.
Een beetje shampoo of badspul doet het ook goed.

Dan ga je voorzichtig je dikste laag eelt wegraspen.
De eerste keer niet te ver gaan.
Herhaal dit indien nodig, dan merk je op een gegeven
moment wel wat het beste werkt.