hoesnel groeien je wimpers weer aan?

hoi. ik heb een jaar of 5 geleden al mijn wimpers uitgetrokken alleen ik weet echt niet waarom!
en ik zit er nu wel erg mee dat ik er gepest mee word, omdat ik ze steeds ben blijven uittrekken. hoesnel kunnen deze nu nog aan groeien??
ik zit er soms nog aan en ik wil dat ook metteen afleren..
wie heeft daar een maniertje voor?
want ik zit er nogal erg mee dat ik dadelijkmisschien nooit meer wimpers kan hebben.

en bestaat er ook een spul dat je er op kan smeren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
17.8K

Antwoorden (6)

Het duurt ongeveer 6 weken voordat je al je wimpers weer terug hebt. Als je er in de tussentijd vanaf blijft natuurlijk.

Het komt vaker voor dat mensen hun wimperharen of wenkbrouwen uittrekken. Het is net zoiets als nagelbijten.

Als je doorzettingsvermogen hebt, kun je het afleren. Het is gewoon een kwestie van doorzetten. Vraag in je omgeving of iedereen je wil waarschuwen zodra je het doet. Kijk op internet naar mooie ogen met lange wimpers, dat stimuleert je om er vanaf te blijven.

Hou vol, je kunt het! Succes!!

Toegevoegd na 3 minuten:
Oh ja, was ik bijna vergeten te zeggen:

Laat bij een schoonheidsspecialiste nepwimpers plakken. Dan zie je hoe mooi lange wimpers is en blijf je er zo beter van af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan het afleren door je vingers in te smeren met een beetje menthol of spierbalsem
zodra je in de buurt van je ogen komt gaat het branden en na een paar keer doe je het niet meer

Toegevoegd na 43 seconden:
na 5 tot 6 weken zijn je wimpers weer aangegroeid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Smeer er niets op, om mee te beginnen, want daar krijg je alleen maar oogirritaties van. Tja, het lijkt mij dat je last hebt van een soort dwanghandeling. Net als dat je het niet kunt laten om te krabben bij jeuk.

Heb je enig idee wat de oorzaak is? Want daar ligt natuurlijk ook de oplossing in besloten. Als je stopt met aan die wimpers pulken groeien ze wel weer aan. De haarzakjes blijven namelijk gewoon op hun plek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan wel nep wimpers zetten,maar die moet je kopen.Je kan ze bijv. kopen bij de Kruidvat en Etos.Voor de rest kan je bij je huisarts gaan om het uit te leggen, en je vragen te stellen over of je wimpers nog kunnen groeien enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net als hoofdharen groeien ook wimpers weer aan. Alleen veel minder snel. Het duurt ongeveer twee tot drie maanden, voordat er weer een nieuwe wimper is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je hier al 5 jaar mee zit, zou ik je aanraden om er eens mee naar een huisarts te gaan. Ik heb wel eens iets van een programma/docu gezien over een meisje die dat met haar hoofdhaar deed en heeft dit dmv therapie af kunnen leren.
Je huisarts kan je vast wel doorverwijzen.