Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het het typisch westers om op hakken te lopen?

Hier in "het westen" lopen we op hakken - althans, vrouwen in de leeftijd van ruwweg 12 tot 60 jaar.

Is dat een typisch westers verschijnsel, of zijn/waren er ook andere culturen waar vrouwen op hakken lopen/liepen?

13 jaar geleden
in: Mode
768

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Historische bronnen geven wel het bestaan van schoenen met plateauzolen aan in allerlei verschillende culturen en voor mannen en vrouwen, maar dat is dan meer omdat mensen 10 cm. diep door de rotzooi moesten waden in oude steden of zompige gebieden.
In onderstaande bron zie je b.v. de Koreaanse steltschoen en de Syrische steltsandaal.
Maar hoge hakken voor vrouwen omdat het mooi zou zijn, dat lijkt me een typisch westers verschijnsel.

Ik ken trouwens heel veel vrouwen (inclusief mezelf) die niet bij 'we' horen ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
flyingcrow
13 jaar geleden
hoor ik ook niet bij

Andere antwoorden (1)

Het dragen van hakken heeft met welvaart en cultuur te maken. In derdewereldlanden zijn wegen vaak niet meer dan een zandweggetje en daarop lopen valt niet mee met hakken.
Trouwens, ook vrouwen van 90 lopen soms nog op hakken, zij het dan niet meer van die hele hoge. :))
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding