Helpt gezichtsgymnastiek echt?

En wordt je gezicht strakker, minder rimpels enz.? Wat zijn goede tips om dit te doen (boeken, websites).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
2.2K

Het beste antwoord

http://www.gezichtsgymnastiek.nl

Het komt niet wetenschappelijk over. Ze lijkt weinig kennis te hebben van de spieren van het gezicht. Laat ik daar nou wel een ding of twee van weten.

We gebruiken de facial muscles voor het mimiek. We kunnen er een hoop gemoedsstanden uit halen.

Huid wordt niet "strakker door een dikkere spierbuik" Het blijft langer strakker door goede verzorging en weinig stress etc. Je huid heeft elastine en collageen nodig om gaaf en zacht te blijven. Dit staat los van rimpels die je al hebt.

Bijna alle spieren worden al getraind dagelijks (tenzij je een pro-pokerspeler bent)paar voorbeelden: de M. Buccinator (kauwspier) en de M. Risorius (lachspier).

Ik zie haar vooral aan haar voorhoofd zitten. My guess is omdat je daar rimpels krijgt van het vele fronzen, opkijken, boos etc etc. De hoge frequentie waarmee je dat doet weegt niet op tegen een paar rubs en aanspanningen. Op je voorhoofd zit alleen een hele platte spier wat geen buik heeft. Het is plat spierweefsel met een aponeurose (bindweefselplaat) ertussen.

Naja zo kan ik nog wel ff doorgaan. Maar dit is mijn mening na het lezen van haar site. (die erg amateurisch is)

Toegevoegd na 4 minuten:
Oh en isometrisch oefenen is weerstand voor nodig. In een voorbeeld: als je met je hand tegen de muur duwt het je een isometrische spanning. De spier worden niet korter of langer. Dus ze moet aan haar gezicht trekken (zoals je op haar website ziet) hiermee rek je juist de huid. hier heeft de spier bijna geen invloed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

nee, dat werk niet. wat wel werkt is goede verzorging, gezond eten en niet te vaak in de zon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste lezer,

Gezichtsgymnastiek kan bijdragen bij mooier/ frisser ouder worden.

Er is echter weinig wetenschappelijke informatie over te vinden.
Er wordt aangenomen gezichtsgymnastiek het volgende doet:

1: U beweegt uw gezicht anders dan normaal, waardoor u uw huid/ spieren/ onderhuids weefsel oprekt. Hierdoor worden afvalstoffen beter afgevoerd en onderhuids bindweefsel gestimuleerd. (geeft huidverbetering)

2: De spiertonus van de spiertjes in uw huid verbetert, waardoor deze strakker wordt.

3: Het spiervolume neemt bij het ouder worden geleidelijk af. Met gezichtsgymnastiek kan je dit proces aanzienlijk vertragen waardoor u een meer (spier)volume behoudt. (Volume in het gezicht geeft een jeugdige/ jongere uitstraling)

Met vriendelijke groet,

Dokter Frodo Gaymans
Warimpel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezichtsyoga maakt je bewust van alle spieren in je gezicht en nek. We hebben er veel meer dan we denken. En de
meeste van ons lopen, onbewust, met verkrampte kaakspieren en samengetrokken wenkbrauwen rond.
Sjagrijnige en gespannen look dus.

Yoga kan je leren dat je een keuze hebt tussen spannen en ontspannen.
De spanning in je gezicht is deels oorzaak van rimpels. Denk aan fronzen en naar beneden getrokken mondhoeken.

En.. je voelt je van binnen beter als je van buiten bewust je mondhoeken in een glimlach krult. Probeer het maar eens.
Bovendien reageren mensen ook anders op je met mondhoeken naar beneden, of mondhoeken ietwat gekruld.
Je zendt een ander, positiever, signaal uit.

Er zijn vast boeken in de bieb of de boekwinkel te vinden. Maar ik denk dat zien inspirerender werkt dan erover lezen.
Zeker in dit geval!

You tube staat vol met filmpjes over gezichtsyoga. ( facial yoga)
Open er eentje en gewoon nadoen wat zij doen. Gaande weg kun je er zelf nog een stel gekke bekken bij verzinnen.

Pak er een spiegel bij en je komt niet meer bij van de lach.
En er is toch geen ander middel dat zo verjongend werkt als een spontane, gulle lach!?!

Veel plezier!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat wordt vaak gesuggereerd.
Maar het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

Je krijgt rimpels doordat je houd ouder word en 'gebruikt' is. mij lijkt niet dat je dit kunt verminderen door aan gezichtsgymnastiek te doen, want dan zit je juist nog meer aan je huid, je vraagt meer van de elasticiteit van je huid.

Deze word deze nog verder uitgerekt en er komen nog sneller en nog meer plooien en rimpels in omdat je je huid telkens beweegt.

beetje vaag, maar hoop dat je het snapt, misschien heb ik het mis, maar dit klinkt voor mij logisch.