Bestaat er een zalfje tegen sproeten?

zie titel

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou je die willen verbergen?! Ok, als je ze zelf hebt dan is het misschien wat minder, en het is dan wel persoonlijk, maar ik vindt 'sproetenkoppies' echt erg mooi!
Snuffel
13 jaar geleden
Sproeten zijn mooi!!

Antwoorden (6)

Nee. Wel kan je het maskeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk het niet, maar wees er blij mee, ze staan zo leuk.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt ze wat vervagen.

http://www.bodywish.nl/proddet_freckleday.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind het een goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
som, bedankt.
Misschien chemische peeling...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik heb zelf heel erg veel sproeten. ik had het liever niet/minder gehad. Niet uit ijdelheid, maar vanwege de risicos op huidziekten. Ik weet dat er verschillende methoden zijn om sproeten te verwijderen, maar dit is pas nadat er een aandoening is gevonden. Zolang je een gezonde huid hebt, word er niets aan gedaan. En van een zalfje heb ik nog nooit gehoord, denk ook niet dat dat serieus zou werken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn heel veel zalfjes tegen sproeten en ze weren allemaal niet. Dus trap er niet in.
Sproeten worden zichtbaarder naarmate je meer in de zon komt, dus als je ze echt wilt voorkomen zou je vaak moeten smeren met zonnebrandspul (factor is minder belangrijk dan vaak smeren).
Bedenk wel dat veel mensen sproeten heel leuk vinden staan...

Toegevoegd na 53 seconden:
weren = werken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk is de factor wél belangrijk. Met een factor 10 kun je als sproetenkind niet de hele dag buiten zijn, hoe vaak je ook smeert. Met een factor 30, 40 of 50 - naar gelang hoe bleek de huid tussen de sproeten precies is - wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De factor is echt veel minder belangrijk dan mensen wordt wijsgemaakt, je moet sowieso vaak smeren, elk half uur is niet overdreven.
Met 1 keer smeren kun je niet de hele dag in de zon zitten/liggen/spelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat klopt. Je moet vaak smeren om de beschermingsfactor te *behouden*. Je kunt dan *niet* langer in de zon dan de factor belooft, het vaak smeren is nodig om *zo lang als de factor belooft* in de zon te kunnen. En zoals ik al zei, bijvoorbeeld een factor 10 is - al smeer je hem iedere tien minuten opnieuw op - volkomen ontoereikend. Hoe lichter je huidtype, hoe belangrijker die factor wordt. Ik heb als kind meerdere malen flinke tweedegraads brandwonden (ja, dat kan van de zon) opgelopen door het idee dat vaker smeren belangrijker zou zijn dan beschermingsfactor. Die rug die één grote brandblaar was, is mij echt niet 'wijsgemaakt', daar was het iets te pijnlijk voor. Met een sproetenhuidje, meestal de lichtste huidtypes, maakt factor juist alle verschil. En natuurlijk moet je de creme met die hogere factor óók vaak opnieuw aanbrengen. Maar vaak aanbrengen is niet belángrijker, want die factor 10 wordt gewoon geen factor 50, hoe vaak je ook smeert.
Sproeten. De ene persoon zit er vol mee en bij de ander moet je goed zoeken. Deze bruine vlekjes op de huid zijn geheel onschuldig, maar niet iedereen is er even blij mee. Best vreemd eigenlijk: het hebben van sproeten wordt gezien als één van de zeven schoonheden!

De zeven schoonheden. Op een rijtje:
•Blauwe ogen met bruin haar of bruine ogen met blond haar.
•Lange en gekrulde wimpers
•Moedervlekje links of rechts boven je lip
•Spleetje tussen de tanden
•Sproeten
•Kuiltjes in je kin of wangen
•Amandelvormige ogen

* Er zijn wel cremes die zeggen de sproeten te verbleken, hetzelfde als bij zg. ouderdomsvlekken. Maar in de praktijk werkt het niet echt.
* Niet meer in de zon.
* Smeer de huid dagelijks in met een zonnebrandmiddel met een factor tegen UV-stralen. Zoek naar producten waar ingrediënten inzitten zoals: zinkoxide of titaandioxide, want deze bestanddelen blokkeren de UVA- en UVB-stralen.
* Bleken met citroensap of komkommersap zou je in de winter kunnen proberen.
* Camouflagestick en make-up.

Als je er echt heel veel last van hebt, zou je naar een dermatoloog kunnen gaan. Een huiddeskundige.

Maar nogmaals:
Het zou mooi zijn om er trots op je zijn dat je ze hebt.
Een van de zeven schoonheden!!!